Foto: Pexels

Mnogi vjeruju u ovih pet mitova o hrani: Zapravo štete vašem zdravlju

Autor: F.F

U želji da poboljšamo svoj izgled i pridržavamo se načela zdravog života, često se možemo dovesti u nezgodan položaj. Danas se suočavamo s obiljem informacija o zdravoj prehrani, ali nisu svi savjeti korisni, a vjerovanje u njih može štetiti našem zdravlju.

Portal Najžena ističe pet najčešćih mitova o prehrani koji mogu negativno utjecati na naše zdravlje.

Znanstvenici navodno pronašli način kako ubiti stanice raka

Mit 1: “Sve masnoće su loše”

Jedan od najrasprostranjenijih mitova je da su sve masnoće loše za naše zdravlje. No, istina je potpuno drugačija. Zdrave masnoće, poput onih u avokadu, orašastim plodovima i maslinovom ulju, ključne su za održavanje našeg zdravlja i različitih tjelesnih funkcija. Ove masti pružaju energiju, podržavaju zdravlje mozga i pomažu u apsorpciji važnih vitamina.

Važno je izbjegavati transmasne kiseline i pretjerani unos zasićenih masnoća, jer mogu povećati rizik od srčanih bolesti. Umjesto potpune izbjegavanja masti, preporučuje se umjereno konzumiranje “dobrih masnoća” i smanjenje unosu nezdravih masnoća.

Mit 2: “Ugljikohidrati debljaju”

Ugljikohidrati su nepravedno kritizirani zbog novih prehrambenih trendova. Iako je istina da prekomjerno konzumiranje rafiniranih ugljikohidrata, poput šećera i bijelog kruha, može pridonijeti debljanju, svi ugljikohidrati nisu štetni.




Cjelovite žitarice, voće, povrće i mahunarke bogate vlaknima, vitaminima i mineralima mogu pomoći u kontroli težine i poboljšanju općeg zdravlja. Izbor složenih ugljikohidrata i kontrola porcija, posebno ako želite smršaviti, preporučuje se umjesto potpune eliminacije ugljikohidrata.

Stručnjak otkrio jedan detalj za zdraviji san: Na ovo vjerojatno niste obraćali pozornost




Mit 3: “Jaja povećavaju kolesterol”

Jaja su dugi niz godina bila na “crnoj listi” zbog kolesterola u žumanjku. Međutim, istraživanja opovrgavaju uvjerenje da kolesterol iz hrane značajno utječe na razinu kolesterola u krvi kod većine ljudi. Jaja su izvrsno bogatstvo proteina, vitamina i minerala. Mogu biti dio zdrave prehrane, čak i za osobe s visokim kolesterolom, pod uvjetom da se konzumiraju umjereno. Ako ste zabrinuti zbog kolesterola, preporučuje se konzultacija s nutricionistom za personalizirane prehrambene savjete.

Foto: Pexels

Mit 4: “Uvijek izbjegavajte grickalice”

Grickalice su stekle lošu reputaciju, ali ključ je u pametnom odabiru. Ako se odlučite za prerađene visokokalorične grickalice, možete dobiti višak kilograma i razviti nezdrave prehrambene navike. S druge strane, zdrave međuobroke moguće je koristiti za regulaciju težine i osiguravanje vrijednih hranjivih tvari tijekom dana.

Preporučuje se odabir hranjivih međuobroka poput svježeg voća, povrća s humusom, jogurta ili šake orašastih plodova. Ključno je osluškivati ​​signale gladi tijela i odabrati hranjive međuobroke koji će vam pružiti energiju između obroka.

Mit 5: “Detox dijeta čisti tijelo od toksina”

Detox dijete postale su popularne kao brza rješenja za eliminaciju toksina iz tijela. Mnogi zaboravljaju da naše tijelo već ima ugrađeni sustav detoksikacije – jetra i bubrezi neprestano rade kako bi se nosili s toksinima iz hrane, vode, lijekova i zraka.

Većina detoksikacijskih dijeta ozbiljno ograničava unos kalorija i lišava tijelo esencijalnih nutrijenata, što može rezultirati umorom, gubitkom mišića i nedostatkom hranjivih tvari.

Umjesto korištenja ekstremnih detoksikacijskih dijeta, preporučuje se fokusiranje na uravnotežen plan prehrane koji uključuje mnogo voća, povrća, nemasnih proteina, cjelovitih žitarica i vode kako bi se podržali prirodni procesi detoksikacije tijela.

Autor:F.F
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.