Foto: Pixababy

Znanstvenici misle da se u Sunčevu sustavu nalazi skriveni planet: Evo gdje se navodno nalazi

Autor: B. D.

Svake godine u Sunčevom sustavu znanstvenici otkriju sve više nebeskih tijela, uglavnom kometa, prirodnih satelita i asteroida. Do 1846. godine znanstvenici su otkrili svih osam glavnih planeta Sunčevog sustava.

U posljednjih sto godina otkrili smo manja nebeska tijela koje zovemo patuljastim planetima. U tu kategoriju spada i Pluton. Zbog otkrića tih patuljastih planeta znanstvenici vjeruju da bi se na rubovima Sunčevog sustava moglo nalaziti još nešto. Znanstvenici vjeruju da bi mogao postojati deveti planet odnosno “planet x”

Svako tijelo u Sunčevom sustavu kruži oko Sunca. Neka tijela okreću se sporo, a druga brzo, no svi se kreću prema zakonima gravitacije. Sve što ima masu ima i gravitaciju, a što je tijelo teže to ima jaču privlačnu silu.

Orbite su neobično nagnute

Sunce ima najsnažniju privlačnu silu od svih tijela u Sunčevom sustavu. Razumijevanje privlačnih sila dalo je znanstvenicima ideju o postojanju devetog planeta. Kad znanstvenici proučavaju jako daleka tijela, poput patuljastih planeta koji su još dalje od Plutona, mogu zapaziti da su orbite tih planeta malo neočekivane.

Orbite tih dalekih planeta su eliptične te su u usporedbi s ostatkom Sunčevog sustava neobično nagnute. Astronomi su koristili računalni model kako bi izračunali kakve privlačne sile bi stvorile takav nagib te su otkrili da bi za to bio potreban planet deset puta teži od Zemlje.

Sad se postavlja pitanje gdje je taj planet. Znanstvenici diljem svijeta već godinama tragaju za devetim planetom. Kako piše Science Alert, deveti planet trebao bi se nalaziti otprilike 20 puta dalje od Sunca od Neptuna. Znanstvenici ga pokušavaju pronaći tragajući za mogućim odrazom Sunčeve svjetlosti koji bi planet stvarao, kao što to radi Mjesec po noći.

Foto: Pixababy

Postoji idealan trenutak

Budući da se taj planet vjerojatno nalazi toliko daleko od Sunca, znanstvenici vjeruju da bi se njegov odraz Sunčeve svjetlosti jedva mogao vidjeti teleskopima sa Zemlje.

Astronomi otkrili ‘duha’ oko Zemlje: Je li Mjesec naš jedini prirodni satelit?

Postoje uvjeti u kojima bi bilo lakše opaziti svjetlost dalekih tijela. Radi se o noćima bez Mjeseca na mjestu koje je okrenuta prema pravoj strani neba. Znanstvenici se nadaju da će u idućem desetljeću izumiti nove teleskope koji će omogućiti daljnja istraživanja Svemira. To bi im dalo priliku da otkriju postoji li devet planet.

Autor:B. D.