fbpx
Instagram

Pripremate li ikad čičoku? Ova zamjena za krumpir idealna je za mršavljenje, a koliko je tek zdrava nemate pojma!

Autor: Iva Hanzen

Za čičoku ste sigurno čuli, no rijetko vam padne na pamet da ju isprobate u svojim kulinarskim pothvatima, zar ne? Za one koji možda kojim čudom nisu čuli za ovu biljku, riječ je o biljci sličnoj suncokretu sa stabljikom koja naraste dva do tri metra, sa žutim cvjetovima, dok njezin korijen izgledom podsjeća na đumbir, a može biti bijele, žute i ružičaste boje. Često se naziva i slatki ili divlji krumpir, a čak se i preporučuje kao zamjena za krumpir.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Djurdja Hrono (@djurdja_hrono_mentor)

Čičoka se sve više koristi u kulinarstvu, a znanstvenici su složni u tome da je riječ o ljekovitoj biljci. No, osim potonjeg, sigurno će vas oduševiti činjenica da čičoka sadrži vrlo malo kalorija, što znači da ju možete jesti u neograničenim količinama, a odličan je izbor i za prehranu dijabetičara jer ne podiže šećer, već dapače djeluje na regulaciju visokog šećera. Čičoka inače obiluje i inulinom, polisaharidom koji se lako pretvara u fruktozu, odnosno prirodni voćni šećer koji stimulira razvoj korisnih crijevnih bakterija te omogućava održavanje normalne ravnoteže crijevne mikroflore. Kao takva, čičoka je odlična u liječenju zloćudnih bolesti crijeva.

K tome, čičoka pogoduje pravilnom radu srca, regulira krvni tlak, ima pozitivne učinke u prevenciji i liječenju reumatskih bolesti te ima snažno antibakterijsko i antioksidativno djelovanje. Preporučuje se i u slučaju urinarnih infekcija, alergija, PMS-a i anemije te doprinosi  zdravlju kose, kostiju i zuba.

Može se koristiti i kao zaštita od upala i sezonskih virusnih oboljenja, a oduševljava i činjenica da ubrzava metabolizam i potiče sagorijevanje masti, što će reći da je vrlo korisna za mršavljenje.




Ako vam pak nedostaje ideja kako koristiti ovu biljku u kulinarske svrhe, najjednostavnije je da od nje napravite juhu ili salatu pa vam donosimo recepte za iste.

Juha od čičoke

Sastojci: 4 gomolja čičoke, 2 mrkve, korijen peršina s listom, 150 grama krumpira, jušna žlica brašna (bezglutenskog), 2 do 3 jušne žlice maslaca, čaša kiselog vrhnja, soli po želji

Priprema: Mrkvu i peršin operite i narežite na kolute te blago propržite na maslacu dok ne dobiju boju. Dodajte brašno i litru vode te posolite. Čičoku isperite, oljuštite kožicu i narežite na kockice. Ogulite krumpir i narežite ga na kockice iste veličine. Kad voda proključa, ubacite čičoku i kuhajte dok potpuno ne omekša, a u potom ubacite i krumpir. Na kraju dodajte vrhnje u juhu. Servirajte ukrašeno s malo nasjeckanog lišća peršina.




Salata od čičoke

Sastojci: 200 grama čičoka, 4 jušne žlice vrhnja, 2 jušne žlice soka od limuna, jušna žlica maslinovog ulja, jušna žlica sitno sjeckanog vlasca

Priprema:

Čičoku operite da biste uklonili nečistoće, pa ju naribajte, ili tanko nasjeckajte nožem. Dodajte vlasac. Umutite vrhnje, sok od limuna i maslinovo ulje, pa prelijte preko čičoke.

Autor:Iva Hanzen
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.