fbpx
Unsplash

Bolje vam je da ove namirnice zaobilazite u širokom luku! Jako su štetne, a stalno ih jedete!

Autor: Iva Hanzen

Energetska pića

Energetska pića imaju dobar okus upravo zbog umjetnih aroma i šećera, a većina tvrtki koja ih proizvode ne žele otkriti točne sastojke koji se koriste u proizvodnji, vjerojatno s razlogom.

Suhomesnati proizvodi

Salame, slanina, hrenovke i drugi suhomesnati proizvodi puni su natrija, a meso koje se koristi za njihovu proizvodnju je već zbog samog načina industrijskog uzgoja puno hormona, antibiotika i nitrata. Da bi stvar bila još gora, trebamo znati da se u procesu prerade u ovakvo meso dodaju još i umjetni okusi i boje. Uvijek je bolje kupiti svježe meso (idealno bi bilo da je životinja bila na slobodnoj ispaši) i pripremiti ga u vlastitoj kuhinji.

Kokice iz vrećice




Vrećice s kokicama koje se stavljaju u mikrovalnu pećnicu sadrže spoj PFOA. Kad se vrećica stavi u mikrovalnu PFOA prianja na kokice, a preliminarne studije na ljudima povezale su PFOA s neplodnosti, rakom jetre i testisa. Isto tako, lažni maslac kojim su zrna kokičara obložena pun je trans masti, što negativno utječe na pamćenje jer one doslovno uništavaju stanice u mozgu i pospješuju upalne procese. Jedan od sastojaka u tom “maslacu”, diacetil, poznat je po svojim kancerogenim svojstvima. Radije ispecite običan kukuruz kokičar na tavi s malo kokosova ulja ili maslaca.

Margarin

Za razliku od maslaca, koji se radi od mlijeka, margarin se dobiva iz biljnih ulja. U preradi dolazi do stvaranja transmasnih kiselina koje potiču upalne procese u tijelu, oštećuju stanice i stijenke krvnih žila. Smatra se da ova vrsta očvrsnute biljne masti povećava rizik od cirkulacijskih bolesti.




Rajčice iz konzerve

Najpoznatiji izvor dragocjenog likopena i drugih važnih hranjivih tvari je rajčica. Ali ne i ona čuvana u konzervi. Mnoga konzervirana hrana sadrži štetni sastojak BPA, a najviše ga ima u soku od rajčice jer zbog kiselosti izaziva veće ispuštanje BPA iz stijenke konzervi. Stoga jedite svježe rajčice ili one iz staklene ambalaže. U obzir dolazi i kartonska ambalaža koja ne sadrži BPA.

Voćni jogurt

Čašica ‘voćnog’ jogurta sadrži približno 47 grama šećera! To je puno veća količina šećera nego što bismo trebali konzumirati tijekom cijelog dana, štoviše, stručnjaci su granicu postavili na maksimalno 38 grama za muškarce i 25 grama za žene. Isti proizvodi također,  umjesto pravog voća, sadrže umjetna bojila i arome, čime zaslužuju mjesto na listi namirnica koje zauvijek treba izbaciti. Umjesto kupovnih voćnih jogurta radije odaberite grčki jogurt i pomiješajte ga sa svježim bobičastim voćem, bananama, smokvama ili nekim drugim svježim voćem koje volite.




Gotovi kolače

Ovi proizvodi su puni hidrogeniziranih ulja koja pomažu da tjednima izgledaju lijepo i svježe. Proizvođači čak nisu obavezni navesti te štetne trans masti na etiketi, osim ako proizvod sadrži više od 0,5 posto. Sami možete napraviti kvalitetniji i zdraviji kolač ako kontrolirate sastojke i ne koristite one umjetne.

Bijeli kruh

Bijelo brašno u kruhu podiže razinu šećera u krvi, a pritom ne sadrži ni vitamine, ni minerale koje sadrži cjelovito brašno. Bijeli kruh također sadrži manje zdravih i prijeko potrebnih vlakana. Isto vrijedi i za peciva – ne sadrže hranjive tvari i vlakna još su krcata natrijem.

Izolat proteina soje

Izolat proteina soje je vrlo rafinirana tvar i može poremetiti hormonsku ravnotežu u tijelu. Konzumirate li soju, obavezno vodite računa o proizvođaču i načinu obrade jer je većina soje na policama dućana genetski modificirana i time štetna.

Umjetna sladila

Umjetna sladila su jako slatka, ponekad 200 puta više nego šećer, a mozak se s vremenom navikne i počinje žudjeti za slađom hranom. Također, sadrže aspartam, sastojak koji je na posebno lošem glasu jer neka istraživanja ukazuju da  uzrokuje rak i neurološke probleme, a znanstvenici su potvrdili da dovodi i do debljanja te povećava apetit. Zdravo se možete zasladiti medom, stevijom, agavinim sirupom i kokosovim ili brezinim šećerom.

Voćni sok

Kad se sok ekstrahira iz voća, sva korisna vlakna ostaju vani, a vlakna su ta koja pomažu usporavaju brzinu kojom šećer ulazi u krvotok, tako da ćete konzumacijom čistog soka doživjeti iznenadnu navalu šećera u krvi. Isto tako, većina komercijalnih sokova sadrži dodani šećer, daleko izvan onoga što je prisutno u samom voću.

Autor:Iva Hanzen
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.