CAPAK O POPUŠTANJU MJERA: Razmišlja se o dužem radnom vremenu za ugostitelje. Otkrio o čemu još
Kruzer je drugo najveće žarište nakon Wuhana: Ostavili zdrave putnike zajedno sa zaraženima
U rano predvečerje 3. veljače putnicima na kruzeru “Diamond Princess” obratio se kapetan. Na engleskom jeziku s vrlo jakim talijanskim naglaskom Gennaro Arma poručio im je da se s broda prije devet dana u Hong Kongu iskrcao putnik kod kojeg je potvrđena zaraza novim koronavirusom. Veće tada se naziralo kako će ovi putnici provesti prilično više dana na kruzeru nego su planirali.
Ubrzo zbog desetero zaraženih na kruzeru japanske vlasti donose vrlo dubioznu odluku da se brod pretvara u karantenu na 14 dana. Nitko s broda na kojem je bilo 3711 ljudi, što je grad veličine Krka, Hvara ili Pleternice, ne smije s njega.
Koliko je bila pogrešna odluka izmiješati zdrave i bolesne, bez jasnog ograničavanja “crvene” i “zelene” zone, te koliko je epidemiološki, ali i ljudski bilo pogrešno ostaviti posadu u zajedničkim prostorijama, da bi mogla opskrbljivati putnike i brinuti se o funkcioniranju broda, pokazali su podaci o kretanju broja zaraženih koji su taj kruzer, s 2666 putnika i 1045 članova posade, pretvorili u drugo po veličini žarište epidemije, nakon Wuhana.
Brod je Petrijeva zdjelica, osjećamo se kao da provode eksperimente nad nama, žalili su se putnici.
Do sada je zabilježeno najmanje 700 slučajeva zaraze i šest smrti od COVID-19, a gotovo mjesec dana poslije na kruzeru su još neki članovi posade, među njima i četvero Hrvata koji bi se, ako sve bude išlo po planu, trebali iskrcati danas te izdržati još jednu karantenu u blizini Tokija.
Kako su prolazili dani, putnici su se samoorganizirali, napravili su Facebook-grupu, a odjednom su putem Amazona počele stizati i naručene pošiljke. Nisu imali zamjerki na kompaniju. Rade najviše što mogu, govorili su. Jelo je bilo svakakvo. Uglavnom hladno, servirano u kartonskim kutijama.
Najžešće kritike s broda, ali i iz svijeta, i to od stručnjaka, ipak su bile upućene japanskim vlastima. Brod, upozoravaju, stvara jače uvjete za širenje zaraze od zrakoplova. Doduše, iz kompanije Diamond Princess objasnili su da zrak ne cirkulira, nego da ga upuhuju izvana, filtrima, no ni taj sustav nije savršen, piše Večernji.
Tek su prije nekoliko dana japanske vlasti priznale da su pogriješile, posebice u tretmanu posade. I tada je na vidjelo izbila strašna istina jer te ljude, premda bili i bolesni, nisu puštali na kopno.
“Sumnjali smo da je dio posade zaražen, ali morali su ostati na brodu da bi obavljali poslove, održavali brod, pomagali putnicima i dostavljali im hranu”, kazao je dr. Norio Ohmagari, šef japanskog Centra za kontrolu i prevenciju bolesti.
“Ostaviti posadu na brodu bila je teška odluka”, dodao je.
S broda će posljednji izići kapetan Gennaro Arma, koji je i u najtežim situacijama zabavljao putnike i bio potpuni antipod “kapetanu kukavici” Francescu Schettinu, kapetanu potopljene “Costa Concordije” koji je prvi pobjegao prije havarije. O tome što su još kazali putnici sa kruzera, te kako provode dane, možete pročitati na LINKU.
ZADNJE VIJESTI
U Hrvatskoj 1.107 novih slučajeva zaraze koronavirusom, preminule 54 osobe
STIGLI SLUŽBENI PODACI: U posljednja 24 sata 5795 novih na PCR-u, 2471 novi slučaj na BAT-u, preminulo 48 osoba
(VIDEO) HZJZ OBJAVIO DETALJNE UPUTE O SAMOTESTIRANJU UČENIKA: ‘Poškakljaj nos jednom tjedno, u školi uči vrijedno’