![](https://www.dnevno.hr/wp-content/uploads/2024/06/korcula_panorama_dron30-120224.jpg)
Hrvatski otok našao se na meti stranih medija: ‘Ondje je ljepše izvan sezone’
Američki zavod za statistiku objavljuje podatke o prosječnim godišnjim troškovima kućanstava. Prema tim podacima moguće je napraviti usporedbu na što su mladi najviše trošili krajem prošlog stoljeća i na što troše sad.
Prenosimo analizu Business Insidera u kojoj se uspoređuju troškovi generacije koju popularno zovemo baby boomerima, a koji su 1989. imali između 25 i 34 godine i generacije milenijalaca koji su danas u toj dobi. Podaci za milenijalce objavljeni su 2022. godine.
Prosječna godišnja potrošnja boomera 1989. godine iznosila je 62.992 dolara, a milenijalaca danas iznosi 67.883 dolara. Podaci iz 1989. godine prilagođeni su s pomoću godišnjih prosjeka indeksa potrošačkih cijena radi lakše usporedbe.
Istraživanje je pokazalo da su mladi boomeri više trošili na hranu, alkoholna pića, duhanske proizvode, zabavu i štivo, a manje za stanovanje, prijevoz, zdravstvenu zaštitu, proizvode za osobnu njegu, obrazovanje, životno osiguranje i mirovinsku štednju. Na ove podatke naravno utječe kretanje tržišnih cijena i promjena životnih navika.
Milenijalci su na zdravstvenu zaštitu potrošili čak 207,8 posto više nego boomeri. Također zbog jako visoke cijene nekretnina, milenijalci se češće odlučuju za najam stanova koji si mogu priuštiti. Milenijalci su na najam stanova potrošili 59,5 posto više nego boomeri, što može upućivati i na to da više milenijalaca nastoji živjeti odvojeno od roditelja.
Milenijalci su znatno manje novca potrošili na kupovinu polovnih vozila i hipoteku za stanove, što pokazuje da se teže odlučuju na investicije.
Evo zašto Hrvati slabo zarađuju: ‘Imamo jako niske plaće iz dva razloga’
Što se tiče prehrambenih proizvoda milenijalci su više trošili na svježe voće i povrće i plodove mora, a manje na govedinu i mliječne proizvode. Za kraj milenijalci su znatno manje trošili na žitarice i njihove prerađevine. Popularnost žitarica je značajno pala, a popularnost sendviča, energetskih pločica i sličnih namjernica je značajno porasla.
Hrvatski otok našao se na meti stranih medija: ‘Ondje je ljepše izvan sezone’
Srpkinji se smučila Grčka i želi na odmor u Split: Uputila posebnu molbu Hrvatima
U šumama raste pravo bogatstvo: Za kilogram ovog divljeg voća traže do 160 eura
Vučićeva odluka kod nekih je baš izazvala bunt: ‘Srbiji je namijenio ulogu smetlišta’