Foto: Tom Dubravec / CROPIX/Ilustracija

Ovaj automobil košta ispod 10.000 eura u Kini, evo koliko će stajati u Europi

Autor: GIŠ

Od kada je Kina ostala svjetski gospodarski igrač cijene proizvoda iz najmnogoljudnije zemlje svijeta ppočele su zadavati glavobolje proizvođačima sa zapada, a sad se slična stvar događa i na tržištu elektro autmobila, na kojem Kina ima novog kandidata u igri za prodaju na europskom tržištu.

Kako piše Forbes, Kineski BYD iduće će godine na europska tržišta lansirati svoj električni model Seagull (Galeb), a prodavat će se po cijeni koju europski proizvođači još ne mogu ponuditi. Kineski proizvođač električnih prošle godine nakratko je prestigao Teslu i postao najveći na svijetu, počet će s prodajom manjeg modela Seagull u Europi 2025. godine. Iako automobil ima neke vrhunske značajke, kao što je rotirajući zaslon osjetljiv na dodir ili bežično punjenje telefona, u Kini se prodaje za manje od 10.000 eura, izvještava Bloomberg.

Nakon carina i promjena koje će biti potrebne za ispunjavanje europskih standarda, čelnici BYD-a procjenjuju da će europska cijena vozila biti oko 20.000 eura, što je još uvijek nekoliko tisuća eura manje od najjeftinijih električnih modela europskih proizvođača kao što su Volkswagen, Stellantis i Renault.

Trgovinski rat




Prošle je godine Europska unija pokrenula istragu o kineskoj industriji električnih vozila. Europska komisija u sklopu istrage provjerava predstavljaju li značajne državne subvencije za tu industriju u Kini kršenje europskih pravila tržišnog natjecanja, koje dovodi do velikih problema europske proizvođače. Peking je u srijedu nagovijestio kako bi mogao uvesti carine od čak 25 posto na uvezene automobile s velikim motorima, a takav bi potez posebno naštetio njemačkim proizvođačima vrhunskih automobila Mercedes-Benzu i BMW-u.

Osim ‘Galeba’ jeftinijeg i manjeg gradskog modela, tvrtka će predstaviti i električno vozilo premium klase, koje će se prodavati za 25 tisuća eura, rekao je na ovomjesečnom događaju Michael Shu, generalni direktor BYD-a za Europu, koji će postati prvi kineski proizvođač električnih vozila s proizvodnjom na europskom tlu. U rujnu prošle godine najavio je gradnju tvornice u Mađarskoj koja postaje europski centar za proizvodnju baterija i električnih vozila.

Nedavno je Shu najavio da 2025. planiraju izgraditi još jednu tvornicu na europskom tlu, piše Reuters, a rajnji plan je osvojiti europsko tržište elekričnih automobila do kraja desetljeća. “Uvjereni smo da bismo mogli biti na vodećoj poziciji do 2030. godine”, rekao je Shu, koji je moguća velika konkurencija i našem Mati Rimcu.




Pogreška ga skupo koštala: Unajmio električnu Teslu, a naplatili mu 250 eura za benzin

Autor:GIŠ
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.