Foto: Darko Tomas / CROPIX

Nakon oštrog kočenja treba brzo maknuti nogu s papučice, evo i zašto

Autor: K.I.

Kada biste upitali brojne vozače koji je dio automobila najvažniji u kontekstu sigurnosti, mnogi među njima zasigurno bi spomenuli kočnice. A kočnioni diskovi troše se ovisno o načinu vožnje i, dakako, brzini.

Što se događa s kočnicama prilikom kočenja nakon vožnje velikom brzinom. Na autocesti vozite 130 kilometara na sat i kočite do zaustavljanja i tako nekoliko puta. Što se u tim trenucima događa s kočnicama objasnio je za Marin Morava, HAK-ov tehnički savjetnik. Un je upozorio što nikako ne smijete raditi.

“Nakon ekstremnijeg gradskog kočenja zaustaviti se s vozilom i držati pritisnutu kočnicu. Moguće je da će se zagrijani disk deformirati, jer je on manje površinske tvrdoće i u njega se, ako držite pritisnutu kočnicu, mogu utisnuti disk pločice. Preporuka je otpustiti papučicu kočnice ako je vozilo na ravnoj površini”, objasnio je Morava za HAK-ovu reviju.

Foto: Darko Tomas / CROPIX

Korisni savjeti

Isto tako se ne preporučuje prolazak s jako zagrijanim diskovima za kočenje kroz velike lokve vode, kao ni odlazak u autopraonicu. Naime, naglo hlađenje može izazvati deformiranje diskova.

Naveo je HAK-ov tehnički savjetnik i neke primjere neadekvatne brige za kočnice. “”Korištenje disk ploča izvan dozvoljene tolerancije za izmjerenu širinu radnih kočionih površina diska te korištenje istrošenih diskova s novim kočionim pločicama – ova kombinacija često daje loše rezultate. Diskove je najbolje zamijeniti uvijek zajedno s pločicama”, objasnio je Morava, pa naveo još neke primjere:

“Također, ugrađivanje dijelova koje često kupuju vlasnici vozila i donose u servis bez preporuke trgovca i servisa. Vlasnici često odabiru najjeftinije, a ne adekvatne proizvode. Tu je i puštanje u rad slabo pokretljive kočione čeljusti koju je zapravo trebalo zamijeniti ili servisirati i loša priprema i čišćenje površine na koju se montira disk te loše čišćenje vodilica disk pločica i same čeljusti”.

Pogreška ga skupo koštala: Unajmio električnu Teslu, a naplatili mu 250 eura za benzin







Autor:K.I.
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.