Foto: Dusko Jaramaz/PIXSELL/ilustracija

Na benzinske stiglo novo gorivo, ima ozbiljnu manu: Ako idete u Njemačku, budite na oprezu

Autor: Dnevno.hr

Dizelsko je gorivo već desetljećima standardni dio ponude goriva na benzinskim postajama. No, s razvojem tehnologije i novim ekološkim zahtjevima i to gorivo postaje sve rafiniranije. Dizel se dosad prodavao pod oznakom B7.

No, već u travnju na dio postaja u Njemačkoj stižu čak tri nove vrste dizela: HVO, XTL i B10. HVO označava dizel sastavljen od hidrotretiranih biljnih ulja, koja su po svojim svojstvima prilagođena fosilnim gorivima. Dizel s oznakom XTL je napravljen iz biomase ili prirodnog plina, dok se dizelu s oznakom B10 dodaje do 10 posto biogoriva, piše HAK Revija.

Savezno Ministarstvo okoliša smatra da bi otprilike pet posto od ukupno 14.000 benzinskih postaja u Njemačkoj trebalo imati u ponudi ovu vrstu goriva. Riječ je, dakle, o 725 benzinskih postaja, što i ne čudi s obzirom na to da biodizeli imaju jednu manu. Naime, nije svaki model vozila prilagođen za njihovu uporabu. Stoga se vozačima savjetuje da pogledaju uputstva o vozilu.

Foto: Zeljko Hajdinjak / CROPIX / Ilustracija

Oprezno s biodizelom

Biodizeli nisu novotarija, postoje već više od jednog desetljeća, ali se upravo zbog svojih svojstava i načina proizvodnje prodaju u manjoj mjeri. Najčešće nastaju preradom starog jestivog ulja. Ipak, treba ih razlikovati od biljnih ulja, koje u pojedinim vozilima mogu poslužiti kao pogonsko gorivo, samo kao i u kombinaciji s klasičnim dizelskim gorivom.

Ova goriva se na benzinskim postajama pojavljuju pod različitim oznakama, koje se uglavnom odnose na omjer klasičnog i biogoriva. B100 je oznaka za čisti biodizel, B20 u sebi sadrži 20 posto biodizela i 80 posto klasičnog fosilnog goriva, kod B5 je omjer 5:95, a u B2 gorivu ima svega dva posto biodizela.

Mješavine do 20 posto biodizela se mogu koristiti u klasičnim dizelskim motorima bez potreba za preinakama. Naime, pojedini materijali poput gume, plastike i bakra reagiraju u kontaktu s biogorivima, što može dovesti do oštećenja motora, a moguće je i začepljenje pumpi i injektora zbog visoke viskoznosti tog goriva.

Slovenski kriminalci sredstvo protiv korozije pretvarali u dizel i prodavali na gradilištima po Italiji







Autor:Dnevno.hr
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.