Foto: YouTube

‘Kineski Fićo’ stiže u Europu i mogao bi biti hit: Pogledajte kako ide i koliko će koštati

Autor: B.D.

Autoindustrijski gorostas Stellantis, u čijem su vlasništvu brendovi poput Opela, Fiata, Peugeota i Citroena, najavio je ulaganje u iznosu od 1,5 milijuna eura u kineski proizvođač Leapmotor. Tim ulaganjem Stellantis bi postao vlasnik približno 20 % kineske kompanije. Dogovor s Leapmotorom uključuje i ekskluzivna prava za izvoz i prodaju  njihovih proizvoda izvan Kine.

Partnerstvo bi trebalo povećati prodaju Leapmotora u Kini, a korištenje Stellantisa otvorilo bi kineskom proizvođaču i europsko tržište. Stellantis se namjerava okoristiti Leapmotorovom visoko -inovativnom tehnologijom. Prva Leapmotorova vozila u Europu bi trebala stići u drugoj polovici ove godine.

Leapmotor je usredotočen na tržište srednje i visoke klase, a 2022. godine isporučio je gotovo 111.000 malih električnih vozila. Nakon ostvarenja dogovora sa Stellantisom Leapmotor će biti jedan od prvih kineskih proizvođača koji će pokrenuti proizvodnju u Europi. Leapmotorova vozila proizvodit će se u Stellantisovoj tvornici u Tychju u Poljskoj.

Proizvodnja u Poljskoj

Tvornica Tychy na jugu Poljske inače je Fiatov pogon. Tamo se proizvodi nekoliko Stellantisovih modela, što uključuje benzinske i hibridne tipove Fiata 500, Fiata 600, Jeep Avengera i novog Alfa Romea Milano koji će biti predstavljen idući mjesec. Tamo se proizvodio i Fiat 126, koji je nosio nadimak Peglica.




Početak proizvodnje malog električnog automobila To3 očekuje se krajem lipnja. Baterija To3 imat će domet od 280 kilometara. Već se prodaje na nekim europskim tržištima, na primjer u Francuskoj, gdje mu cijena polazi od 20.000 eura.

Modelu su domaći autoljupci zbog povoljne cijene i relativno malih dimenzija nadjenuli nadimak “Kineski Fićo”, prema poznatom jugoslavenskom modelu Zastava 750. Leapmotors uskoro počinje prodaju drugog modela, C10 SUV u Njemačkoj, Francuskoj, Italiji i Španjolskoj.




Kina ‘dolazi’ u Europu

Kineski proizvođači na europsko tržište plasiraju niz povoljnijih električnih modela, što potiče natjecanje s europskim proizvođačima koji će da bi ostali konkurentni morati sniziti cijene svojih vozila. Moguće je da kineski proizvođači imaju koristi od nepoštenih državnih subvencija koje im država pruža.

Evo gdje je bio Modrić dok se predstavljao novi hrvatski dres, poslao jasnu poruku

Kineski proizvođači žele izgraditi tvornice u Europi. BYD je najavio izgradnju tvornice u Mađarskoj, a Chery Auto razmatra ulaganje u postrojenje u Italiji ili Španjolskoj.

Autor:B.D.
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.