fbpx
Foto: Pixabay

IDEALNE ZA JESENSKO DOBA: Ove će vam namirnice najbolje osigurati miran i ugodan san, prijeko potreban u hladnije vrijeme

Autor: Dnevno

Ako je vjerovati američkom Centru za kontrolu i prevenciju bolesti, odrasli bi trebali spavati 7 ili više sati svake noći.

Ipak, zbog životnih navika to i nije tako jednostavno.

S dolaskom prvog dana jeseni i hladnijih temperatura povećava se i želja da se navečer “ušuškamo” u krevet. No to ne znači da ćemo odmah utonuti u san, pogotovo ako smo gladni, ili smo se upravo prejeli.  Stoga je važno naglasiti da postoji čitav niz jesenskih namirnica koje nam mogu pomoći da što bolje utonemo u san.

Kako prenosi EatThis, ovo je sedam jesenskih jela koja mogu poboljšati naš san.

1. Bademi

Prema američkoj Zakladi za spavanje, orašasti plodovi mogu pomoći ljudima da bolje spavaju zbog razine magnezija koji izaziva odmor, a koji se nalazi u njima.

Foto: Pixabay

Vrsta oraha prepuna ovog korisnog minerala je badem, popularan sastojak koji se pojavljuje u svemu. Na primjer, ako jedete samo 30 grama badema ispunit ćete 20 posto dnevno preporučenog unosa magnezija.

2. Jabuke

Bilo da su ubrane u voćnjaku ili pečene u ukusnoj piti, jabuka je svuda oko nas u ovim hladnijim mjesecima. Osim što su izvrsna jesenska poslastica, jabuke su i hrana koja vam može pomoći da bolje zaspite.

Foto: Pexels

One imaju veliku količinu vitamina C u sebi koji može pomoći u snižavanju šećera u krvi i krvnog tlaka, a može i poboljšati disanje. To vam pak može pomoći da brže zaspite i da duže spavate.




3. Batat

Batat, bilo pečen u piti ili poslužen uz puretinu kao prilog, izvrstan je dodatak svakom jesenskom obroku.

Foto: Pixabay

Također, djeluje opuštajuće jer je prepun je vlakana. Istraživanje Science Dailyja iz 2016. godine, otkrilo je kako je veći unos vlakana u korelaciji s “više vremena provedenog u fazi dubokog sna”.

4. Puretina

Puretina sadrži triptofan, esencijalnu aminokiselinu koja je poznata po svojim umirujućim učincima na tijelo.

Foto: Pixabay

Prema istraživanju objavljenom u časopisu Neuroscience and Biobehavioral Reviews, triptofan može imati blage sedativne kvalitete, pa čak može i poboljšati san kod odraslih koji pate od poremećaja sna.




5. Kukuruz šećerac

Kukuruz je ukusno jelo prepuno melatonina. Melatonin je hormon koji proizvodi pinealna žlijezda, a često ga uzimaju oni koji imaju problema s nesanicom. Posebno je od pomoći onima koji su pogođeni promjenom vremenske zone (jet-lagom).

Foto: Pixabay

Zanimljivo je da prema istraživanju objavljenom 2017. unos hrane bogate melatoninom, poput kukuruza, također može pomoći u postizanju boljeg sna.

6. Brusnice

Brusnice su jedno od onih voća koje ne samo da pršti okusom, već su i pune važnih vitamina. Na primjer, brusnice su bogate vitaminom C koji zapravo može pomoći u poboljšanju sna.

Foto: Pixabay

Prema istraživanjima, niža razina unosa vitamina C može biti i krivac za probleme sa spavanjem, poput nesanice.

7. Muškatni oraščić

Muškatni oraščić je poznat kao popularan začin koji se posebno koristi tijekom jesenskih mjeseci u nekim od najukusnijih pekarskih proizvoda. No on je mnogo više od ukusnog začina, pa tako može i poboljšati san.

Foto: Pixabay

Prema istraživanjima, muškatni oraščić može pomoći u snižavanju krvnog tlaka, opustiti krvne žile, ali može i pozitivno utjecati na raspoloženje, a sve zajedno utječe na bolji san.

Autor:Dnevno
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.