![](https://www.dnevno.hr/wp-content/uploads/2024/07/vsf.jpg)
Požari se proširili munjevitom brzinom, grad u potpunom kolapsu: ‘Ovo je noćna mora’
Tko ne voli malo pirjane svinjetine uz kavu? Starbucks (SBUX) se kladi na tu neobičnu kombinaciju s novim pićem koje je u Kini pušteno u prodaju za obilježavanje lunarne Nove godine. Okus je opisan ‘zanimljivim’. Piće kombinira Dongpo umak okusa pirjane svinjetine s espressom i mliječnom pjenom, s dodatnim umakom od svinjetine i svinjskim prsima za ukras, prema Starbucksovoj aplikaciji za dostavu.
Cijena pića je 68 juana (9,45 dolara), prema aplikaciji. Fotografije pića, koje je šangajski Starbucks Reserve objavio na platformi kineskih društvenih medija Weibo, pokazuju kapljicu tamnocrvenog umaka na vrhu pjene od mlijeka – s četvrtastom kriškom svinjetine na ražnju koja leži na rubu šalice.
“Jesti meso znači prosperitet u nadolazećoj godini”, napisali su na Weibu 5. veljače, nekoliko dana prije početka lunarne Nove godine. Dodaje se da piće unosi “tradicionalne novogodišnje običaje u kavu” i stvara “neočekivane slane i slatke okuse”. Kava s mlijekom dostupna je u trgovinama Starbucks Reserve diljem Kine.
☕️ Braised-pork-flavored #coffee by @Starbucks , priced at 68 yuan ($9.45), would u like to have a try? Dubbed the “Abundant Year Savory Latte,” the coffee is debut to celebrate the #ChineseNewYear2024 with its “interesting” flavor. Some netizens describe the coffee tasted a bit… pic.twitter.com/XIsNF0uhst
— ShanghaiEye🚀official (@ShanghaiEye) February 20, 2024
;
Lunarna nova godina jedan je od najvećih godišnjih praznika u Aziji. Ljudi diljem Kine putuju kući tijekom ovog razdoblja kako bi slavili sa svojim obiteljima. Vladini podaci pokazuju da je tijekom ovogodišnje turističke sezone obavljeno ukupno 474 milijuna putovanja unutar kopna.
I dok se hrana koja se poslužuje na novogodišnjim gozbama razlikuje od regije do regije, pirjana svinjetina često se pojavljuje. Nazvano po drevnom pjesniku, slikaru i državniku Su Dongpou, Dongpo rou je jelo napravljeno od pirjane svinjske potrbušine, šećera, soja umaka, žutog vina i drugih začina. Rezultat su izuzetno mekani svinjski komadi bogatog okusa koji se lako mogu razdvojiti štapićima.
Kina je najveće tržište brendiranih kafića na svijetu, prema izvješću koje je u prosincu objavio World Coffee Portal, nakon što je prošle godine pretekla Sjedinjene Države. Starbucks je otvorio 785 prodajnih mjesta u zemlji 2023. godine, navodi se. Kina je dugo bila jedan od najvažnijih pokretača rasta za Starbucks, služeći kao njegovo drugo najveće tržište u svijetu i najveće inozemno tržište.
#Chinese food brands have been launching exotic foods, sparking some discussions.💥
🥓Starbucks introduced a new product that combines “Dongpo pork-flavored sauce and coffee” priced at RMB 68.
🌿Yesterday, Pizza Hut launched a new pizza featuring coriander as the main ingredient. pic.twitter.com/DRRcwhDVwF
— TechNode (@technodechina) February 20, 2024
Starbucksov svinjski latte brzo je postao popularan na kineskim društvenim medijima, a tema je do trenutka objavljivanja pogledana više od 476.000 puta na Weibu. Neki su korisnici izrazili znatiželju, ali drugi su bili skeptični, ukazujući na visoku cijenu i pitajući se zašto bi pili latte umjesto jeli pravu pirjanu svinjetinu.
“Za 67 juana mogao bih pojesti tanjur pirjane svinjetine, a zatim otići u Luckin i popiti dvije kave s mlijekom”, napisao je jedan korisnik Weiba. Drugi korisnik se našalio: “Dopustio bih da i jedno i drugo (svinjetina i kava) istovremeno postoje u mom želucu, ali ne u mojim ustima”.
Jiupai News, stranica povezana s državnim Changjiang Dailyjem, izvijestila je da je piće već rasprodano u jednoj trgovini u Wuhanu, a kupci kažu da je okus “jedinstven” s gustim, glatkim osjećajem u ustima. Starbucks je također izdao druge nove okuse diljem Kine s blagdanskom temom u veljači, prema Weibo računu Shanghai Reserve Roastery, uključujući macchiato od žižule inspiriran novogodišnjim kolačima od riže i tofu macchiato od badema.
Liječnica objasnila zašto je opasno jesti odstajalu rižu: ‘Nisam mogla otići na hitnu’
U Sjedinjenim Američkim Državama, Starbucks je postao pravi sinonim za ‘coffee rutinu’, njihovi lokali rašireni su čak i u najmanjim američkim gradovima. Tijekom godina ovaj je lanac postao popularan i u Europi, no neke zemlje, uključujući Latviju, Litvu, Albaniju, Izrael i Hrvatsku, ni dan danas nemaju Starbucksove poslovnice.
Jedan od ključnih razloga je što njihov model spravljanja i posluživanja kave ne bi mogao konkurirati lokalnim kafićima u kojima je kava mnogo kvalitetnija. Nadalje, u Hrvatskoj uz kavu vežemo i brojne navike poput dugotrajnog druženja u kafićima, što je još jedna suprotnost američkom modelu ‘kave za van’.
Požari se proširili munjevitom brzinom, grad u potpunom kolapsu: ‘Ovo je noćna mora’
Trump poludio nakon šokantnog otkrića: ‘Ako se to dogodi, nadam se da ćemo izbrisati Iran’
Kaos uoči otvorenja Olimpijskih igara: Koordinirani incidenti, sustav je paraliziran
Ovako nešto svijet još nikada nije vidio: Sada je potpuno jasno u kakvim vremenima živimo