University of Tokyo

Nevjerojatno otkriće evolucijskih biologa! Ova vrsta ima tri spola: ženski, muški i biseksualni

Znanstvenici sa Sveučilišta u Tokiju i brojnih drugih japanskih sveučilišta otkrili su da vrsta zelenih algi “Pleodorina starrii” ima tri različita spola – muški, ženski i treći spol koji su nazvali “biseksualnim”.

To je prvi put da je otkrivena vrsta algi koja ima tri različita spola.

Alge su široka skupina pretežno vodenih, fotosintetskih autotrofnih organizama (od jednostaničnih do višestaničnih) nalik na biljke poznate kao fitoplankton, bolje poznatija kao živi biljni organizam bez korijena, lišća ili cvjetova. Procjenjuje se da postoji više od 25.000 vrsta algi. Većina su uglavnom morske alge u oceanima, iako ih ima i slatkovodnih. Alge su različitih veličina, od sićušna pikoplanktona koji se mora povećati tisuću puta da bismo ga mogli vidjeti, pa sve do gigantskih trava u oceanima koje imaju i do 50 m dužine.

Općenito, alge se mogu razmnožavati aseksualno (kloniranjem) ili seksualno, odnosno, haploidno (s jednim setom hromozoma), ili diploidno (s dva seta).

Bespolno, vegetativno ili aseksualno razmnožavanje jest proces u kojem organizmi stvaraju genetski slične ili identične kopije, bez genetskog materijala nekog drugog organizma.

Međutim, vrsta zelenih algi “Pleodorina starrii” imaju jednu karakteristiku.

One imaju biseksualni spol koji ima i muške i ženske reproduktivne stanice. Znanstvenici kažu da je riječ o “novom haploidnom procesu parenja” koji je potpuno jedinstven za alge.

Navedene alge tvore 32 ili 64 istospolne stanice vegetativne kolonije i imaju male pokretne (muške) i velike nepokretne (ženske) spolne stanice. U okolicu izbacuju spermu koja sadrži muške spolne stanice (gameti), koje, potom, traže žensku stanicu. Međutim, to nije jedina kombinacija za njihovo parenje.

Biseksualne P. starrii mogu tvoriti i muške i ženske kolonije, pa se stoga mogu pariti s algom muškog, ženskog ili biseksualnog spola. Ta bi nam spoznaja mogla pomoći u razumijevanju promjena u spolovima u evolucijskome smislu.