Foto: Screenshot/Retroteka

Kinder Ladu su obožavale generacije u Jugoslaviji: Misteriozno je nestala, ovo je razlog

Autor: Dnevno.hr/M.P.

Nema osobe koja je odrastala u Jugoslaviji, a da se ne sjeća legendarne kravice na zdjelicama i šalicama. No, malo ljudi zaista zna povijest koja stoji iza čuvene Kinder Lade, omiljenog namaza koji je hranio generacije, a koji danas više ne možete naći na tržištu. Mnogi i danas ne znaju zašto.

Naime, Nutella je od svog nastanka dominirala tržištem, a pokušavala je prodrijeti i na zatvoreno jugoslavensko tržište. I tako je početkom sedamdesetih godina u talijanskoj tvornici Ferrero nastala Kinder Lada, odnosno recept za namaz upravo za ovdašnje tržište. Koprivničkoj Podravci dali su licencu za novu marku čokoladno-mliječnog namaza.

Jedan od uvjeta za suradnju bilo je to da se Kinder Lada radi od sirovina koje koristi i tvornica Ferrero, s naglaskom na posebnu vrstu lješnjaka i mlijeka. Nije trebalo dugo da postane omiljeni namaz na području bivše Jugoslavije. Nakon raspada države na policama se počela pojavljivati Nutella, a Ferrero je zaključio da im Kinder Lada više nije potrebna, te ju je 1995. Podravka prestala proizvoditi. No, nastavljaju proizvodnju kremastih namaza od čokolade pa se njena Lino Lada smatra “najbližim rođakom” ili najsličnijim klonom Kinder Lade, makar na ovim prostorima.

Foto: Screenshot/Retroteka

Mnogi žale za popularnom kravicom: Poljubila sam ekran kad sam to vidjela

Na Instagram profilu Retroteka mnogi se s nostalgijom prisjećaju popularne kravice, okusa tog namaza te zdjelica i šalica. “Ja sam doslovno poljubila ekran mobitela kad sam ugledala ovu Kinder Ladu”, “Obožavana šalica”,  “Peticija da se vrati Kinder Lada”, “Još uvijek je imam. A Linder Lada jedina i neponovljiva”, pišu ljudi u komentarima.

 

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 

Objavu dijeli Retroteka (@retroteka_)




Zdjelice i šalice se i danas traže

Oni koji nisu uspjeli sačuvati zdjelice i šalice s popularnim likom kravice i danas ih mogu kupiti. Zanimljivo,  za zdjelice, ovisno o stanju, na Njuškalu prodavatelji traže najmanje 20 eura.




U jednom oglasu se dvije šalice prodaju po 10 eura za komad, a zdjelica za sedam eura, s time da je prodavatelj naveo kako na njoj postoji napuknuće.

Foto: Screenshot/Njuškalo

Autor:Dnevno.hr/M.P.
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.