fbpx
Foto: Toyota / UGO MISSANA

TO JE BUDUĆNOST! Napunio se za pet minuta i prešao više od 1300 kilometara s jednim tankom: Ne, nije riječ o ‘dizelašu’ ili ‘benzincu’

Autor: Andrej Jelušić

Svi znamo da dizelaši manje troše pa samim time imaju i veći domet između punjenja. Naravno, pod uvjetom da ga punite “do čepa” što si ovih dana rijetki mogu priuštiti.

No to postaje prošlost. Ne mislimo pritom na dizelaše, jer do toga ćemo još malo pričekati, nego na automobile s velikim dometom.

Razlog je emisija štetnih plinova koju proizvođači pokušavaju smanjiti na sve moguće načine. Stoga veliki spremnici za gorivo postaju prošlost jer veliki spremnik znači veću težinu, a veća težina znači veću potrošnju. Danas se često u novim automobilima susrećemo sa spremnicima za gorivo veličine 35-45 litara što značajno smanjuje doseg.

Znači li to da u budućnost možemo zaboraviti na domet od 1000 kilometara i više po jednom tanku? Toyota tvrdi da ne.

U rukama profesionalaca

Kako bi to i dokazali Japanci su srušili Guinnessov rekord. Tako je Toyota Mirai prevalila najveću udaljenost električnim vozilom na vodikove gorivne ćelije bez punjenja gorivom.

Foto: Toyota USA

Mirai je postigao nevjerojatnih 1359 kilometara odvoženih na jednom, petominutnom, punjenju vodikom. Vožnja je odrađena u Kaliforniji 23. i 24. kolovoza i to bez emisije štetnih plinova.

Djelatnici iz Guinnessa su pomno pratili postavljanje rekorda, te morala biti zadovoljena sva stroga pravila i procedure.

Foto: Toyota USA

Dvodnevno putovanje odvozio je profesionalni vozač, Wayne Gerdes, koji je već poznat po svom stilu vožnje koji iz automobila izvlači nevjerojatno malu potrošnju. Mirai se vozio uglavnom za vrijeme prometnih gužvi na temperaturama između 18 i 28 stupnjeva Celzijusevih. Ispuštao je nula kilograma CO2, gdje bi standardno vozilo s motorom s unutarnjim izgaranjem ispuštalo oko 664 kg CO2.




Alternativa električnim vozilima

Podsjetimo, Toyota je započela razvoj električnih vozila s vodikovim gorivnim člancima 1992. godine, te nastavila predstavljanjem limuzine Mirai 2014. godine. Ovo izuzetno postignuće Japanci mogu zahvaliti svom iskustvu u hibridnoj tehnologiji, koja je ključna za široku paletu pogonskih sklopova različitih električnih vozila.

Mirai je automobil na električni pogon, koje se pokreće elektromotorom snage 128 kW, a struju dobiva iz vodikovih gorivnih ćelija. Sadrži 84 ćelije koje se napajaju iz spremnika od 5,6 litara visoko stlačenog vodika te se napaja električnim motorom snage 128 kW (174 KS).

Foto: Toyota

To je dovoljno za ubrzanje do stotke za 9,2 sekunde najveću brzinu od 175 km/h te doseg s jednim punjenjem vodika od 650 km, normalne vožnje.

Foto: Toyota

Toyota Mirai predstavlja alternativu električnim vozilima, ali problem je mreža punionica kojih u Hrvatskoj nema, a najbliža nam je ona u Grazu.




Autor:
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.