Sanjin Strukic/PIXSELL

HRIBAR I HAVC SE ŽURE OBJAVITI NOVE REZULTATE I UZETI MILIJUNE

Autor: I.Babić

Prva na listi je Hribarova udarnica Nina Violić kojoj je najpoznatija uloga u karijeri ona Hribarove medijske patnice koju fantomski cyber desničari zlostavljaju. Naravno da je to tjednima ranije sve bilo izrežirano od Hribara, a Nina Violić će za tu "žrtvu" biti nagrađena debitantskim dugometražnim igranim filmom "Prašinica" (stari naslov: Obrnuta perspektiva) u iznosu od 3,5 milijuna kuna, koji je prijavila preko produkcijske kuće Spiritus Movens (firma je od HAVC-a inkasirala preko 10 milijuna kuna + dobila organizaciju inače nacionalnog festivala "Dani hrvatskog filma"). Tako se još jedna podobna glumica počinje baviti režijom i scenarijem i debitirati na pragu pedesetih godina.

Proteklih dana svjedoci smo “medijskog silovanja” od strane Hrvoja Hribara, HAVC-a i njegovih novinarskih plaćenika o “velebnim uspjesima” hrvatskog filma, koji se u stvarnosti sastoje od popratnog programa Berlinale-a i posebne kategorije beogradskog FEST-a, zvana “manjinska srpska koprodukcija”.

Hrvoje Hribar je inicijator, financijer i “duhovni vođa” grupe Kulturnjaci 2016. koju je na njegov nagovor pokrenula producentica Dijana Mlađenović (vlasnica producentske kuće Kinematograf d.o.o.), inače intimna prijateljica i partnerica Vesne Teršelič. Mlađenović je danima, počevši od kraja siječnja, e-mailovima huškala sve strukovne filmske i dramske udruge u Hrvatskoj i slala dokument pod nazivom “Javni apel Vladi RH protiv imenovanja Zlatka Hasanbegovića ministrom kulture”, čiji je pravi autor Hrvoje Hribar i koji se ne bori za antifašizam već jedino za svoju fotelju i opstanak svojih desetaka milijuna eura godišnje u nacionalnim i stranim koprodukcijama.

Podsjetimo samo širu javnost koliko je milijuna kuna Mlađenovićka inkasirala od HAVC-a u zadnjih par godina, a pritom se po uzoru raznih amatera – Hribarovih prijatelja, samoprozvala i redateljicom i scenaristicom, te počela inkasirati troduple honorare.

Kinematograf d.o.o.: 300.000,00 kn – Grimizno – Dijana Mlađenović – kratki igrani; 320.000,00 kn – Jasna Nanut – Povratak – kratki igrani;  450.000,00  kn  – Umorstvo u katedrali – Tvrtko Rašpolić – kratki igrani;  220.000,00 – Pragovi – Dijana Mlađenović – kratki igrani; 90.000,00 – Izmještanja – Neli Ružić – eksperimentalni; 100.000,00 – Gubilište – Matija Debeljuh – eksperimentalni ; 100.000,00  – Bijeli gradovi – Domagoj Matizović – kratki dokumentarni;  100.000,00 – Daleki susreti – Vilim Žlender, Marko Stanić – kratki dokumentarni; 140.000,00 – Veseli svaki me kraj  – Ana Opalić, Dalija Pintarić – kratki dokumentarni; 50.000,00  –Dekonstrukcija Odese – Tvrtko Rašpolić – kratki eksperimentalni; te još stotine tisuća kuna za razne razvoja scenarija, projekta  i putovanja na festivale preko međunarodne suradnje.

Ovih dana u HAVC-u je gužva jer se svakim danom stvara sve veći pritisak na ministra kulture Hasanbegovića da Hribaru odobri nove milijune kako bi si grupica kulturnih tajkuna mogla podijeliti plijen od jesenskog natječaja 2015. i službeno objaviti rezultate “Javnog poziva za poticanje proizvodnje audiovizualnih djela u 2016.godini”, iako su zapravo već mjesecima poznati i jedino što je “floskula” u cijeloj ovoj priči je HAVC-ov tzv. “javni” natječaj.

Prva na listi je Hribarova udarnica Nina Violić  kojoj je najpoznatija uloga u karijeri ona Hribarove medijske patnice koju fantomski cyber desničari zlostavljaju. Naravno da je to tjednima ranije sve bilo izrežirano od Hribara, a Nina Violić će za tu “žrtvu” biti nagrađena debitantskim dugometražnim igranim filmom “Prašinica” (stari naslov: Obrnuta perspektiva) u iznosu od 3,5 milijuna kuna,  koji je prijavila preko produkcijske kuće Spiritus Movens (firma je od HAVC-a inkasirala preko 10 milijuna kuna + dobila organizaciju inače nacionalnog festivala “Dani hrvatskog filma”). Tako se još jedna podobna glumica počinje baviti režijom i scenarijem i debitirati na pragu pedesetih godina.

Na listi debitanata  je i Hribarova vlastita kći Sara Hribar kojoj prolazi dugometražni igrani film “Kamenski Bluz”, također u iznosu od 3,5 milijuna kuna. Nepotizam i sukob interesa za koju je Hribar prije nekoliko mjeseci čak sazvao i posebnu sjednicu Upravnog odbora i Vijeća HAVC-a kako bi ovi odobrili i potpisali da se Sara Hribar smije prijaviti i smije odobriti na Natječaju.  Detaljnim ispitivanjem situacije, došli smo do podataka da je Sara Hribar, rođena 1986. iz n-tog puta uspjela završiti 1. godinu Akademije dramske umjetnosti i da je to jedino formalno obrazovanje koje ima. Ta informacija se prešućuje u svim medijima. Najveće domaće priznanje što Sara Hribar ima je ono na Zagreb film festivalu, koje joj je dodijelio Boris T.Matić, Hribarov poseban prijatelj. Sara Hribar je već protuzakonito za ovaj projekt dobila i sredstva za razvoj scenarija i razvoj projekta. U vrijeme njezinog pada na Akademiji i kasnije pauze dekan je bio Branko Ivanda, kojem se Hribar odužuje 2011. tako da ga stavlja u komisiju za igrani film i koji sam sebi, tj. Ars septimi d.o.o., zajedničkoj firmi njega i žene –Lidije Ivande dodjeljuje 750 000 kn za koprodukciji filma ”Ivan”.




Dugometražna debitantica je Daina Oniunas – Pusić, kći Vesne Pusić koja već godinama živi u Londonu, ali se zato svake godine redovito prijavljuje na HAVC koji joj je za 2 kratka igrana filma već odobrio preko 300.000,00 kn. Nagrade na nacionalnim festivalima se lako namjeste kad je vlasnik sviju Hrvoje Hribar, pa su joj tako i Dani hrvatskog filma i Zagreb film festival dodijelili one za debitanticu kako bi opravdali potrošene državne novce, a sad Odjel za promociju i plasman HAVC-a svim resursima njen film gura na sve moguće prijateljske festivale. Studentska vježba “Slonovi” i jedini kratki profesionalni film “Zvjerka” u rekordnom iznosu od 260.000,00 kn dokaz je da je HAVC jako voli, kao što i Hribar voli Vesnu Pusić koja mu je 4 godine čuvala leđa i spašavala ga od smjene i DORH-a, a sad to pokušava nastaviti preko prijateljice Nine Obuljen koju su smjestili u UO Havc-a. Državni dužnosnici, sukob interesa, USKOK?!

Posljednja dugometražna debitantica je Sonja Tarokić  i film “Zbornica” u produkciji firme “Kinorama” Ankice Jurić Tilić, supruge HRT-ovca Ote Tilića, najskandaloznije i najbogatije producentske kuće koja na svakom od natječaja povuče preko polovice ukupnih sredstava, a izvrsno joj ide i na HRT-u gdje navodno po 1 epizodi serije “Patrola na cesti” dobiva 1.400.000, 00 kn.

U dugometražnoj komisiji je i ove godine Dalibor Matanić, kućni redatelj “Kinorame”, koji je pod raznim ugovorima s istoimenom firmom, ali paralelno joj konstantno dodjeljuje milijune. Tako je i na prošlom natječaju gdje je Matanić također sjedio, Kinorama opet trijumfirala.




I Arsen Oremović, Hribarov novinar-  novokomponirani HAVC-ov režiser (preko pola milijuna kuna za 2 dokumentarca) se trsi da bi se ubacio u krug odabranih putem svojih panegirika Hribaru i HAVC-u u Večernjem listu. Prijavio je film “Glava velike ribe” po predlošku Ognjena Sviličića, još jednog Hribarovog mezimca i bivšeg selektora te kategorije.

Eto nas i na kategoriji “seniora” dugometražnog filma, najisplativije kategorije gdje se iznosi kreću od 4 milijuna kuna naviše. Tu je Hribarova desna ruka još iz vremena studiranja na ADU, Vinko Brešan. Podsjetimo samo da je Vinko Brešan stao u obranu Jasmile Žbanić kad je vrijeđala bivšeg premijera Milanovića, a s tim i sve hrvatske porezne obveznike, koji su joj financirali zadnji filmski fijasko u iznosu od 3,5 hrvatskih milijuna kuna, što ih je protuzakonito dobila jer nije hrvatski državljanin niti je film hrvatski. Novi film po scenariju Mate Matišića trebao bi producirati Interfilm. Isti taj Brešan je za jedan drugi dugometražni igrani film “Začešljak” u fazi “razvoja scenarija” dobio 32 000 kuna preko firme Nukleus (skandal “15 minuta – Masakr u Dvoru”). Samo da se dobije uvid u kakvom je društvu odabranih.

Vlatka Vorkapić, dugometražni igrani film “Fališ mi”, producent  Antitalent produkcija d.o.o. Vlatki Vorkapić je Hrvoje Hribar obećao da će se on pobrinuti da postane Predsjednica Društva hrvatskih filmskih redatelja. Kako to obećanje nije održao, on mu je priprijetila prelaskom u suprotni tabor, a on brže bolje da je smiri obećao novi film i profesorsko mjesto na Akademiji dramske umjetnosti preko svoje prijateljice Snježane Tribuson, također profesorice na Akademiji. Producent je Hribarov osobni prijatelj Danijel Pek, čija djevojka Katarina Prpić je donedavno bila šefica HAVC-ovog Odjela za promociju i plasman, ali su zajednički zaključili da joj je puno isplativije raditi u još jednoj Hribarovoj “pouzdanoj” producentskoj firmi.

Simon  Bogojević Narath–”Illyricum” –povijesni spektakl. Šifra: Kinorama i Hribarova djevojka. Narath je umjetnički direktor 25 fps festivala. Na istom festivalu radi Marina Kožul, Hribarova djevojka. Inače, od kad mu je Marina postala djevojka, festival “25fps” je počeo dobivati neusporedivo više sredstava od HAVC-a nego prije. Samo usporedite cifre prije 5 godine na HAVC-ovom website-u prije i danas.

Jasmila Žbanić / Aldo Tardozzi – “Hotel Zagorje”, produkcija “Produkcija Živa d.o.o.” Producent filma je Leon Lučev. Film već 3. put mijenja redatelja. Scenarist je Jasmila Žbanić po romanu, koja je prvo trebala i režirati, kasnije je trebao biti Bruno Anković, da bi ove godine izbor pao na Aldu Tardozzija, Žbanićkinog asistenta režije zadnjeg filma “Otok ljubavi” nakon čijeg fijaska  i skandala se ona više kao redatelj ne smije prijaviti na hrvatski nacionalni natječaj, nego na ovaj način vuče sve konce.

Pravi vlasnik firme Živa produkcija je suprug Jasmile Žbanić, Damir Ibrahimović, firma postoji i u Zagrebu i u Sarajevu, a Leon Lučev samo je direktor zagrebačke podružnice.

Sergej Stanojkovski – Avvantura d.o.o. –  igrani film Life begins , scenarij u suradnji sa Ognjenom Sviličićem, koji ga je povezao s Hrvojem Hribarom koji također i financira njegov ljetni festival Avantura film festival Zadar, na koji Hribar svake godine dolazi s djevojkom na besplatno ljetovanje.

Nije nepoznanica da mainstream mediji maze Hribara već godinama. Ovdje je primjenjiva politika “podijeli pa vladaj”. Tako je novinar Večernjeg lista Arsen Oremović preko noći postao režiser i dobio preko 500.000,00 kn za 2 dokumentarna filma, Milena Zajović, zamjenica urednika  kulture Večernjeg lista, također je novokomponirana režiserka i dobila je 140.000,00 kn za razvoj projekta dokumentarnog filma “Savska 66” u produkciji Factuma.

Urednica kulture T-portala Mija Pavliša također je 2013. dobila 130.000,00 kn za dokumentarac “Vještica u raljama života”, Maja Hrgović iz Novog lista je dobila sredstva za kratki igrani film, novinar i kritičar Dragan Rubeša za honorar je sjedio u komisiji za komplementarne djelatnosti i međunarodnu suradnju, kao i Nenad Polimac i Mima Simić, dok Jurica Pavičić prolazi na raznim natječajima za razvoje scenarija i projekta…

Zanimljiv je i nedavni slučaj Zrinka Ogreste, koji već godinama sjedi u Vijeću HAVC-a i sam je sebi odobrio dugometražni film “S one strane” u iznosu od 3.700.000,00 kn. Nakon godina velike ljubavi s Hribarovim milijunima, ponovo se želi umiliti desnici pozivajući Ivu Banca i Antuna Vrdoljaka na svoju premijeru u kino Europa.

Osim slučaja “15 minuta – Masakr u Dvoru”  koji je tek nakon više od pola godine dopro do šire javnosti, ispod radara su ostali na desetke sličnih HAVC-ovih skandala, od kojih su poznatija dupla naknadna financiranja istog filma.

Daniel Kušan – Kinorama  – dobio je za snimanje filma Koko i duhovi 2.200.000,00 od HAVC-a 2008. godine, a onda opet 2010. još 175 000 kuna, ovaj put za “razvoj projekta”, nakon što je film već snimljen. Kasnije je sjedio  u  Vijeću HAVC-a.
Igor Mirković – Studio Dim – dobio je za snimanje filma Noćni brodovi 1.800.000,00 od HAVC-a 20 08. godine, a onda opet 2010. još 175 000 kuna, ovaj put za “razvoj projekta”.  Njegova producentica Darija Kulenović Gudan i njezina firma Studio Dim dala je ostavku prošle godine u Upravnom odboru HAVC-a gdje je bila godinama, te si je samo na zadnjem natječaju u rujnu 2014. odobrila 6,4 milijuna kuna. Mirkovića Hribar smješta u Upravni odbor DHFR-a.

Autor:I.Babić
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.