Foto: Pexels

Stručnjaci naveli namirnice koje je dobro konzumirati prije spavanja

Autor: F.F

Važnost kvalitetnog sna za opće zdravlje ne može se dovoljno naglasiti i to je već jasno i vrapcima na grani. Ima sposobnost smanjivanja rizika od razvoja određenih kroničnih bolesti, održavanja zdravlja mozga te jačanja imunološkog sustava. Preporučuje se da svake noći spavate neprekidno između sedam i devet sati, no mnogi ljudi se suočavaju s izazovima u ostvarivanju dovoljnog sna.

Živimo u vrijeme kada je ubrzani način života normalna stvar, puno se radi, ljudi nemaju vremena za dovoljno odmora i sna. No, postoje različite strategije koje možete primijeniti kako biste potaknuli dobar san, uključujući i promjene u prehrani, budući da određena hrana i pića posjeduju svojstva koja povoljno utječu na san.

Stručnjaci preporučuju ove namirnice i pića koje je dobro konzumirati prije spavanja kako biste unaprijedili kvalitetu svojeg sna, piše Healthline.

Foto: Pexels

Bademi

Bademi su fantastičan izvor hranjivih tvari. Redovito konzumiranje badema povezano je s nižim rizikom od kroničnih bolesti kao što su dijabetes tipa 2 i bolesti srca. Prepuni su mononezasičenih masti, vlakana i antioksidansa. Također, tvrdi se da bademi također mogu poboljšati kvalitetu sna. To je zato što su bademi, zajedno s nekoliko drugih vrsta orašastih plodova, izvor hormona melatonina. Puni su i magnezija koji potiče san te smanjuje upale.

Puretina

Puretina je bogata proteinima, koji su važni za održavanje mišića jakim te reguliraju apetit. Također, ima nekoliko svojstava koji objašnjavaju zašto neki ljudi postanu umorni nakon konzumiranja puretine. Sadrži aminokiselinu triptofan koji povećava proizvodnju melatonina. Iako su potrebna dodatna istraživanja koja bi potvrdila potencijalnu ulogu u poboljšanju sna, vjeruje se kako protein u puretini poboljšava kvalitetu sna.

Čovjek je 20 godina proučavao ljudske navike: Otkrio je najzdraviji doručak na svijetu




Čaj od kamilice

Čaj od kamilice smanjuje upale koje često dovode do kroničnih bolesti. Konzumiranje čaja od kamilice donosi potencijalne koristi za jačanje imunološkog sustava, smanjenje tjeskobe i depresije te poboljšanje zdravlja kože, prema nekim dostupnim dokazima. Osim toga, čaj od kamilice sadrži apigenin, antioksidans koji se veže na određene receptore u mozgu, potičući pospanost i smanjujući nesanicu. Ova kombinacija svojstava čini ga korisnim napitkom za unapređenje kvalitete sna.

Kivi

Kivi je voće koje je bogato hranjivim tvarima, a istovremeno niskokalorično. Sadrži samo 42 kalorije po voćki, ali obiluje važnim hranjivim sastojcima, uključujući impresivnih 71% preporučenog dnevnog unosa vitamina C. Osim toga, pridonosi potrebnoj količini vitamina K za muškarce (23%) i žene (31%) svakodnevno. Neki su istraživači istaknuli da konzumiranje kivija prije spavanja može poboljšati kvalitetu sna.

U provedenoj četverotjednoj studiji, 24 odrasle osobe svakodnevno su konzumirale dva kivija sat vremena prije odlaska na spavanje. Na kraju razdoblja istraživanja, sudionici su zabilježili da 42% njih brže zaspi u usporedbi s danima kada nisu ništa jeli prije spavanja. Također, primijećeno je poboljšanje u njihovoj sposobnosti da spavaju cijelu noć bez buđenja (za 5%), dok se ukupno vrijeme provedeno u snu povećalo za 13%.




Foto: Pexels

Sok od višanja

Sok od višnje pokazuje svoju sposobnost poticanja pospanosti, a istraživanja su se bavila i njegovom potencijalnom ulogom u ublažavanju nesanice. Zbog toga konzumiranje kiselog soka od višnje prije spavanja može poboljšati kvalitetu sna. Ovaj pozitivan učinak soka od višnje na spavanje povezan je s visokim razinama melatonina. Ipak, valja istaknuti da su potrebna dodatna istraživanja koja bi potvrdila ulogu soka od višanja u poboljšanju spavanja.

Masna riba

Masna riba, kao što su losos, tuna, pastrva ili skuša, nevjerojatno su zdrave. Kombinacija omega-3 masnih kiselina i vitamina D, prisutna u masnoj ribi, ima potencijal poboljšati kvalitetu sna, jer se pokazalo da oboje potiču proizvodnju serotonina. U istraživanju je utvrđeno da muškarci koji su konzumirali 300 grama atlantskog lososa tri puta tjedno tijekom 6 mjeseci zaspe oko 10 minuta brže u usporedbi s muškarcima koji su jeli piletinu, govedinu ili svinjetinu. Ovaj pozitivan učinak smatra se rezultatom prisutnosti vitamina D. Sudionici koji su konzumirali ribu imali su povišene razine vitamina D, što je bilo povezano sa značajnim poboljšanjem kvalitete sna.

Autor:F.F
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.