fbpx

Opel Flextreme GT/E u Ženevi

Autor: dnevno.hr

Opel će na osamdesetom po redu Sajmu automobila u Ženevi (4. – 14. ožujka) predstaviti svoj konceptni automobil Flextreme GT/E.

-Konceptni Flextreme GT/E ukazuje na oblik stvari koje dolaze kada je u pitanju Opel. Snažan, ekspresivan i prije svega učinkovit, on predstavlja strategiju koju ćemo primjenjivati na sva naša buduća vozila, velika i mala, u svim tržišnim segmentima – rekao je Frank Weber, potpredsjednik korporativnog planiranja i planiranja proizvoda.

U Opelovoj strategiji za postizanje manje ovisnosti o fosilnim gorivima električna energija ima ključnu ulogu. Konceptni Flextreme GT/E dugačak 4,7 metara pokazuje kako se tehnologija električnog vozila s produljenim dosegom (extended-range electric vehicle, E-REV) može upotrijebiti pri konstrukciji velikog ili vozila srednje veličine, kao i kompaktnih automobila kao što je najavljena Ampera.

E-mobilnost


Opel ovu strategiju naziva „neograničena e-mobilnost“: prilagođavanje visokoučinkovitog E-REV pogonskog sustava, koji nema ograničenja kakva ima napajanje isključivo baterijama, raznim vozilima iz različitih tržišnih segmenata. Konceptni Flextreme GT/E pokazuje da veličina nije bitna kako bi se uživalo u nultoj emisiji ugljičnog dioksida, barem ako je pitati Opel.

Svrhovit dizajn također omogućuje da Flextreme GT/E postigne željeni koeficijent otpora zraka od samo 0,22 što mu pak pomaže da dosegne maksimalnu brzinu od preko 200 km/h i bude štedljiv s energijom kako bi mu doseg bio što dulji. Vizualni elementi koji se ističu su nizak i širok stav, prednja i stražnja svjetla u obliku krila, prepoznatljiv prednji dio i rešetka, plutajući C-nosači i snažan, skulpturalan oblik karoserije.

Vrata se otvaraju senzorima, umjesto retrovizora kamere!

Čist dizajn prednjeg dijela uključuje nisku liniju poklopca motora te produženi nos, kojega omeđuju prepoznatljiva LED prednja svjetla u obliku krila. Ona se spuštaju duboko u prednje blatobrane i cijelom dužinom poklopca. Nova trapezoidna rešetka je uska, no odaje dojam snage. Istaknuta kromirana prečka u obliku krila nosi veliki Opelov logo koji je istovremeno i priključak za punjenje Flextremeove baterije.

Kroz gornji dio rešetke ulazi zrak za hlađenje, dok je donji dio pokriven prozirnom pločom. Nema uobičajenih otvora za zrak pa je prednji dio Flextremea GT/E izrazito aerodinamičan. Na poklopcu motora se nalaze uski poprečni otvori sa svake strane kroz koje izlazi zrak iz motora. Snažni blatobrani i lukovi iznad kotača spuštaju se prema bočnim dijelovima karoserije.

Iz profila Flextreme GT/E odlikuju inovativni skraćeni C-nosači. Ovakav plutajući dizajn omogućuje da se stakleni dio kabine produži u stražnjem dijelu ispod zakrivljene linije krova čime se naglašavaju elegantne bočne linije. Dinamični karakter ovog automobila naglašen je osvježenom verzijom prepoznatljivog motiva oštrice koji se sada spušta, ornamentalno, od baze C-nosača u donji dio prednjeg blatobrana.




Pristup kabini dodatno je olakšan usvajanjem koncepta vrata sa šarkama na stražnjoj strani, što je evolucija Opelovog koncepta FlexDoors korištenog kod nove generacije jednovolumena Meriva. Kako bi se sačuvale čiste linije eksterijera, sve su kvake na vratima zamijenjene svjetlosnim senzorima – vrata se automatski otvaraju kada senzore prekrije ruka putnika ili vozača. U svrhu smanjenja zračne turbulencije također nema vanjskih retrovizora, koji su zamijenjeni malim kamerama smještenima u bazi A-nosača.

U stražnjem dijelu snažna linija ramena stapa se sa skulpturalnim lukovima iznad kotača, čime se dodatno naglašava Flextremeov širok i robustan stav. Izgled nalik na kupe upotpunjen je strmo spuštenim stražnjim dijelom na kojemu se nalaze LED svjetla također u obliku krila, kao sprijeda. Kao kod Insignije Sports Tourer, stražnja strana dizajnirana je oblo tako da je olakšan pristup prtljažniku. Stražnje vjetrobransko staklo je lagano konveksno kako bi se poboljšao tok zraka.

Prozirnost fiksne staklene ploče na sredini krova je prilagodljiva tako da omogućuje ulazak punog sunčevog svjetla zimi, a ljeti se zamračuje pa štiti od prejakog svjetla i pregrijavanja. Vodilica s cijevi na stražnjem dijelu krova služi za dodatno hlađenje baterije i elektroničkih komponenti.




Upravljanje tokom zraka i smanjena masa

Ključan element ekspresivnog izgleda Flextremea GT/E je učinkovitost izvedbe dizajna. Mali prednji dio, nizak krov (1.308 mm) i ravna podnica omogućuju ovom vozilu da se kreće uz minimalan otpor zraka. Cijeli niz značajki služi za optimizaciju upravljanja zračnom strujom. 21-inčni aluminijski naplatci su relativno uski kako bi se smanjio otpor, a na njima su 195/45 gume s niskim otporom. Čiste linije umetaka i dodataka također smanjuju zračnu turbulenciju. Malen prednji usisnik poboljšava tok zraka oko prednjeg dijela vozila, a podnica se u stražnjem dijelu podiže prema gore kako bi se postigao Venturi-efekt i dodatno smanjio otpor.

Flextreme GT/E također istražuje mogućnosti aktivne promjene oblika. Pri brzinama iznad 50 km/h podiže se vertikalna ploha duž cijelog bočnog dijela karoserije iz utora za isisnik zraka iza stražnjih blatobrana. Ovi 350 milimetara dugi bočni spojleri usmjeravaju brzostrujeći tok zraka oko stražnjih uglova automobila, dodatno smanjujući turbulenciju.

Mjere za smanjenje mase karoserije uključuju korištenje laganih vanjskih ploča od kompozitnog ugljika, polikarbonatni sloj na prozorima te strukturalne komponente od aluminijske slitine. U usporedbi s tradicionalnim materijalima, ovi nude 40-postotno smanjenje mase koje dalje pridonosi smanjenoj potrošnji energije i većem dosegu.

Inovativni pogonski sustav

Ovo učinkovito konceptno vozilo također uključuje GM-ov revolucionarni pogonski sustav E-REV prethodno razvijen za Opel Amperu. Flextreme GT/E pokazuje svestranost ove tehnologije koristeći je u većem formatu srednje velikog vozila.

Usprkos većim dimenzijama i maksimalnoj brzini većoj od 200 km/h, Flextreme GT/E bi trebao imati slične performanse kao Ampera: vozni doseg na baterijski pogon od 60 km bez ikakve emisije ispušnih plinova te ukupan doseg preko 500 km. Prosječna potrošnja goriva procijenjena je na 1,6 l/100 km, a emisija ugljičnog dioksida bit će ispod 40 g/km.

Za razliku od hibridnog vozila, kotači Flextremea GT/E u svakom su trenutku pogonjeni električnom energijom. Pri uobičajenim putovanjima do 60 km energija se dobiva iz litij-ionske baterije u obliku slova T koja je smještena ispod podnice i stražnjeg sjedala.

Međutim za razliku od električnog vozila na baterije, Flextreme GT/E uklanja svaku mogućnost strahovanja zbog „ostanka na cesti“ uslijed pražnjenja baterije. Mali benzinski motor-generator pali se automatski i bez znanja vozača u trenutku kad se baterija isprazni. U ovom načinu rada se doseg povećava na nešto više od 500 km sve dok se punjiva baterija ponovno ne napuni ili se automobil napuni gorivom.

Elektromotor u ovom načinu rada daje znatnih 370 Nm trenutnog okretnog momenta što osigurava dinamične performanse, a ubrzava automobil od 0 do 100 km/g u manje od 9 sekundi.

Konceptno vozilo Flextreme GT/E je novi korak u Opelovoj strategiji elektrifikacije automobila, koja uključuje cijeli niz proizvoda na baterije, kao i hibridne tehnologije s produljenjem dosega i gorivske ćelije.

Autor:dnevno.hr
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.