Screenshot/Youtube

Znate li za sve učinke plivanja u moru na ljudsko tijelo? Ovaj popis neće vas ostaviti ravnodušnim

Autor: Zlatko Govedić

Plivanje u moru već dugo ima posebno mjesto u srcima mnogih ljubitelja ljeta i prirode. Ono već generacijama privlači ljude širom svijeta, pružajući osjećaj osvježenja, slobode i povezanosti s prirodom.

Osim što pruža osjećaj osvježenja i zabave, plivanje u moru donosi niz zdravstvenih prednosti za tijelo i duh. Čak i ako ste samo povremeni zaljubljenik u vodu, a ne profesionalni plivač, koristi koje donosi morska voda ne treba podcijeniti.

Utjecaj na krvožilni sustav

Plivanje je jedna od najkompletnijih kardiovaskularnih vježbi. Redovito plivanje pomaže jačanju srca, poboljšava cirkulaciju krvi i povećava kapacitet pluća.

Kontinuirano kretanje kroz vodu aktivira mišiće gornjeg i donjeg dijela tijela, pomažući tako u održavanju zdravog krvnog tlaka i smanjenju rizika od srčanih bolesti.

Poboljšanje mišićne mase i fleksibilnosti

Plivanje je izvrsna vježba za cijelo tijelo jer angažira različite mišićne skupine. Rukama i nogama se protivimo vodi, što jača mišiće ramena, leđa, trbuha i nogu.

Taj sveobuhvatni trening ne samo da pomaže u izgradnji mišićne mase, već i poboljšava fleksibilnost zglobova.




Povoljan utjecaj na zglobove

Jedna od ključnih prednosti plivanja jest niski utjecaj na zglobove. Voda pruža podršku tijelu i ublažava udarce, smanjujući rizik od ozljeda zglobova i mišića.

Ta karakteristika čini plivanje posebno pogodnim za osobe s bolnim zglobovima ili onima koji se oporavljaju od ozljeda.

Gubitak mase i održavanje linije

Plivanje je učinkovit način za potrošnju kalorija i poticanje gubitka mase. Aktivnost u vodi zahtijeva više napora od iste aktivnosti izvan vode, što dovodi do intenzivnog sagorijevanja kalorija.




Redovito plivanje, u kombinaciji s uravnoteženom prehranom, može pomoći u postizanju i održavanju željene tjelesne mase.

Mentalno opuštanje

Osim fizičkih prednosti, plivanje pruža i blagodati za mentalno zdravlje. Kontakt s vodom i ritmičko kretanje potiču oslobađanje endorfina, hormona sreće, koji mogu smanjiti stres i anksioznost te poboljšati raspoloženje.

Opuštanje u vodi može djelovati kao terapija za um, pružajući osjećaj mira i unutarnje ravnoteže.

Plivanje u moru donosi obilje prednosti za tijelo i duh. Od jačanja srca i mišića do poboljšanja fleksibilnosti i mentalnog blagostanja, ova aktivnost nudi cjelovit pristup zdravlju.

Bez obzira na to  jeste li strastveni plivač ili povremeni zaljubljenik u vodu, zaplivajte u morskim valovima i iskusite sve čarolije koje vam plivanje može donijeti.

Autor:Zlatko Govedić
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.