Unsplash

Znate li uopće što je točno kolesterol i zašto je uopće štetan? Evo koje namirnice će ga uništiti

Autor: Iva Hanzen

Kolesterol je tvar slična mastima koju u organizam unosimo hranom, ali može je stvarati i sam organizam. Prijeko je potreban za život, kao sastavni element pojavljuje se u staničnim ovojnicama, osnovna je supstancija žučne kiseline, hormona i porijeklo vitamina D kojeg nam ionako uvijek nedostaje. No, ukupni kolesterol u krvi ne bi smio prelaziti 200 mg/dL.

Max Pixel

Kako i zašto je kolesterol postao neprijatelj? Prije otprilike pet do sedam milijuna godina, kada su se naši preci, hominidi, odvojili od čovjekolikih majmuna, vladao je nedostatak kolesterola. Oni su se hranili uglavnom zelenim povrćem, voćem i orašastim plodovima. Ljudski se je genom prilagodio ovoj ponudi prehrane i to je dobro funkcioniralo, a kolesterol se unosio u zaista malim količinama. No, kako je došlo do radikalno izmijenjenog jelovnika koji je počeo uključivati veće količine kolesterola, odnosno namirnica poput životinjske masti, mliječnih proizvoda, jaja i visokokaloričnih proizvoda, u našim se tijelima dogodila preopterećenost kolesterolom, a ova promjena došla je prebrzo da bi se ljudski genom mogao prilagoditi. Zamislite kako tek danas šokiramo tijelo s kolesterolom iz svega i svačega, od slanog do slatkog, sve naravno iz tvornica, umjesto iz prirodnih izvora.Bilo je logično za očekivati da će nam se prehrana mijenjati kroz stoljeća, ali ovakvu količinu mesa, slatkiša i prerađene hrane nikad do sad nismo jeli pa slobodno možemo reći da su nezdrave prehrambene navike glavni uzrok lošeg kolesterola.

Wikimedia

Ipak, nada postoji  – prehrana koja se sastoji od povrća, voća i orašastih plodova, pogotovo oraha može smanjiti kolesterol za trećinu i postići učinke slične onima koje ima medicinska terapija. Djelovanje takve prehrane vidljivo je već nakon desetak dana, a ne zaboravite i na to da pravilnom prehranom možete uštedjeti na lijekovima.  Stoga meso češće zamijenite ribom i jedite začine poput kurkume i đumbira jer ove namirnice sprječavaju štetno djelovanje kolesterola, a jedite i više biljnih vlakana. Njih ćete naći u voću,povrću, žitaricama, mrkvi i mahunarkama, s tim da se od povrća posebno preporučuje kupus te artičoka te sve lisnato zeleno, dok se od voća posebno preporučuju jabuka, naranča, grejp i lubenica.

Autor:Iva Hanzen
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.