Ilustracija: Pixabay

ZNATE LI KOJI SU SIMPTOMI NEDOSTATKA CINKA? Ovaj važan mineral veoma je koristan u sezoni viroza

Autor: Zlatko Govedić

Iako se tradicionalno vitamin C smatra najvažnijim u borbi protiv prehlade i drugih viroza, podjednako je važan i cink. On je jedan od najznačajnijih minerala u ljudskom tijelu i ključan je za održavanje otpornosti na infekcije i bolesti pa se preporučuje kao prirodna zaštita od sezonske navale mikroba.

Stručnjaci ističu da je hrana bogata cinkom veoma važna za dobro zdravlje, jer čak i mali deficit može izazvati katastrofu. Zato je neophodno konstantno unositi taj mineral u organizam, a naročito tijekom zime jer na sluznici grla i nosa stvara barijeru koja sprječava prodiranje virusa u tijelo.

Osobe koje imaju kronični nedostatak cinka u organizmu sklonije su bolestima jer taj važan mineral ima i antioksidativno djelovanje.

Sve vitamine i minerale treba prije svega unositi putem prirodnih izvora – hranom, što vrijedi i za ovaj mineral koji se bolje apsorbira iz životinjskih namirnica: jaja, mesa (govedina, perad) i morskih plodova (školjke, rakovi, tunjevina).

Naravno, nikako nisu zanemarivi ni biljni izvori cinka, kojih je mnogo i višestruko su korisni za čovjekovo zdravlje: koštičavo voće, bademi, grah, pšenične klice, integralne žitarice, bučine sjemenke, špinat, pivski kvasac, mahune, grašak i sl. Te su namirnice bogate i magnezijem i selenom.

Najčešći simptomi nedostatka cinka jesu:

gubitak osjetila okusa i mirisa,




problemi s kožom,

anemija,

smanjen apetit,




bijele točke na noktima,

slab prijenos živčanih impulsa,

mentalni poremećaji,

osjetljivost na infekcije,

usporeno zarastanje rana…

Autor:Zlatko Govedić
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.