Foto: Unsplash

Znanstvenici potvrdili da Mjesec ipak ima određen utjecaj na menstrualni ciklus

Francuski i američki znanstvenici otkrili su značajan aspekt ljudskog menstrualnog ciklusa. Suprotno povijesnoj povezanosti između menstrualnih ciklusa i Mjesečevih mijena, studija pokazuje da su menstrualni ritmovi vjerojatno regulirani unutarnjim satom tijela, a ne nebeskim utjecajima.

Studija, koju je proveo tim znanstvenika proučavajući podatke iz gotovo 27.000 menstrualnih ciklusa više od 3000 žena, baca novo svjetlo na zamršene mehanizme menstrualnog perioda. Kroz detaljnu analizu, istraživači su otkrili intrigantne obrasce nazvane “fazni skokovi“, gdje se menstrualne faze usklađuju s vanjskim tjelesnim satom, a ne s intrinzičnim procesima samog menstrualnog ciklusa.

To otkriće dovodi u pitanje prevladavajuće mišljenje o izravnom lunarnom utjecaju na vrijeme menstruacije, sugerirajući umjesto toga da unutarnji sat tijela igra dominantnu ulogu u određivanju duljine ciklusa.

Foto: Pixabay

Potrebna daljnja istraživanja

Neuroznanstvenik Claude Gronfier sa Sveučilišta u Lyonu (Francuska) razradio je to otkriće, objašnjavajući da “ako se ciklus produlji, iz bilo kojeg razloga, taj proces koji se temelji na satu prilagođava se kako bi ga brzo skratio”.

Iako studija naglašava primat tjelesnog unutarnjeg sata, ona također priznaje slabu korelaciju između menstrualnog i Mjesečeva ciklusa, iako se razlikuje ovisno o zemljopisnom području.

Na primjer, menstrualni ciklus češće je započinjao na rastućem polumjesecu u Europi, dok se u Sjevernoj Americi usklađivao s punim Mjesecom.

Iako istraživači nagađaju da bi razlike u životnom stilu, poput ciklusa spavanja i budnosti, mogle biti odgovorne za tu varijaciju, opravdano je daljnje istraživanje kako bi se razjasnili temeljni čimbenici.

Unatoč tim intrigantnim otkrićima, studija naglašava složenost menstrualne biologije i potrebu za nastavkom istraživanja kako bi se razotkrila njezina zamršenost.

Stručnjaci odgovorili zašto ljude budi vlastito hrkanje: ‘Ovi čimbenici igraju ključnu ulogu’

Pomoć u liječenju neplodnosti

Istraživači posebno ističu moguće implikacije za liječenje neplodnosti i važnost razumijevanja genetske regulacije menstrualnih ciklusa.

Gronfier je izrazio optimizam u pogledu budućnosti cirkadijalne medicine, rekavši: “Puno je posla pred nama i nadamo se da će naši kolege krenuti s nama u ono što bi moglo biti buduće područje cirkadijalne medicine”.

Kako znanstvena zajednica dublje zaranja u kronobiologiju menstrualnog ciklusa, potraga za odgovorima se nastavlja. Daljnja istraživanja s većim kohortama ključna su za potvrdu ovih nalaza i istraživanje temeljnih mehanizama, utirući put inovativnim pristupima liječenju poremećaja ovulacije temeljenim na kronobiologiji.