fbpx
Foto: Pexels, Ilustracija

VRATITE KOLAGEN POMOĆU ‘ČUVARA MLADOSTI’: Grašak za hijaluronsku kiselinu, tamno zeleno povrće protiv bora!

Autor: Dnevno

Kolagen je najzastupljeniji protein u našem dijelu, a zajedno s keratinom održava kožu čvrstom i elastičnom te nadomješta mrtve stanice kože. S obzirom na to da izgrađuje vezivno tkivo, on je ključan u pravilnom povezivanju tkiva i organa.

Zbog manjka kolagena se na našim tijelima pojavljuju znakovi starenja: bore, obješena koža i bol u zglobovima. Usporavanju proizvodnje kolagena doprinose i neuravnotežena prehrana, pušenje, prekomjerna izloženost UV zrakama, slaba tjelesna aktivnost, pretjerani unos kofeina i alkohola, nedovoljan unos vode u organizam, piše krenizdravo.hr

Može li se kolagen nadomjestiti na prirodan način?

Ukoliko vam je dosadilo mazati se kremama s kolagenom od kojih baš i ne vidite neki efekt, osim što sjajno vlaže kožu, stimulirajte proizvodnju kolagena u tijelu prehranom. Donosimo samo neke od namirnica koje bi svakako trebali uključiti u prehranu, a koji će pomoći u proizvodnji kolagena.


Kada je riječ o namirnicama koje su izvori kolagena, većinom je riječ o namirnicama bogatim bjelančevinama, a među njima su i govedina, piletina, riba, morski plodovi i jaja. Možda će vam zvučati čudno, no dobar izvor proteina, a posebno kolagena, su juha od kostiju i želatina.

Gljive su odličan izvor proteina i minerala, ali  i orašasti plodovi, kao i određeno povrće koje je bogato vitaminom C. Veću koncentraciju vitamina C posjeduje kupus, a posebno kiseli kupus. Jedite ga sirovog na salatu jer se vitamin C toplinom lako inaktivira. Vitaminom C obiluje i brokula koju je za najbolje skuhati na pari kako bi se što više sastojaka očuvalo.

Sojino mlijeko ili sir od soje sadrže element genistein koji potiče proizvodnju kolagena i pomaže u blokiranju enzima koji svojim raspadanjem utječu na starenje kože. Bilo koji proizvod od soje sadrži dovoljnu količinu genisteina, uključujući proizvode koji su nastali kao zamjena za mesne proizvode.

Špinat, šparoge, kelj i kupus su odličan primjer hrane bogate elementima koji stimuliraju proizvodnju kolagena. Oni sadrže antioksidans lutein, koji utječe na hidrataciju i elastičnost kože, odnosno djeluje protiv bora.

Grašak i druge mahunarke pomažu tijelu da proizvede jedan od ključnih anti-age sastojaka, hijaluronsku kiselinu. Zamijenite pire od krumpira pireom od graška i uživajte u njegovim blagodatima.

Puno je čimbenika koji podržavaju i potiču proizvodnju kolagena u tijelu (vitamin C, cink i mnogi drugi) pa na njihov unos treba obratiti posebnu pažnju.




Autor:Dnevno
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.