fbpx
Screenshot/Youtube

(VIDEO) Vježbe za otpuštanje stresa iz mišića u kojem se on najviše nakuplja: Spriječite fizičke i psihičke tegobe!

Autor: Zlatko Govedić

Stres je reakcija organizma na štetne agense iz okoline (stresori), što djeluju na strukturu ili funkciju organizma, ili općenitije – učinci i posljedice djelovanja stresora na organizam. Stresori mogu biti fizički (prevelika vrućina ili hladnoća, bol, prirodne katastrofe, prometne nesreće), socijalni (ekonomske krize, ratovi, siromaštvo) i psihološki (neuspjesi ili sukobi na radnome mjestu, poremećeni odnosi u obitelji, teška bolest, smrt bliske osobe).

Ovisno o reakcijama koje izaziva razlikuje se: fiziološki stres (reakcija organizma na štetne podražaje), sociološki stres (reakcija neke društvene zajednice ili organizacije na pritiske ili podražaje kojima je izložena) i psihološki stres (štetna transakcija između pojedinca i određenoga svojstva okoline).

Stres se može “nakupljati” u mišićima. Sve naše tjelesne funkcije su ovisne o blokadi ili dobroj funkciji klizanja i vitalnosti fascija. Fascija je vezivno tkivni omotač koji se proteže iz svih u svim smjerovima i obavija svaki dio mišića, organa, živaca i cirkulatornog sustava. U fasciji plutaju i kosti koje ona drži svezama na pravim mjestima za dobru funkciju.

Ali, ako se zategne fascija, odnos unutar zgloba će biti narušen i nastaju simptomi boli ili upala što smanjuje funkciju. Fascija ima i bržu inervaciju od živaca, pa prenosi informacije iz okoline gotovo trenutno (smrznete se, a ne znate zašto), ali ima sposobnost da sve naše traume psihičke ili fizičke čuva u našem tijelu.

Veliki slabinski mišić (Psoas major) jest mišić zdjelice. S bočnim mišićem (Iliacus) čini bočnoslabinski mišić (Iliopsoas). Mišić inerviraju ogranci slabinskog spleta. Mišić polazi s kralježnice (trupova i poprečnih nastavaka 12. grudnog i prva četiri slabinska kralješka i intervertebralnih ploča) ide prema dolje, u zdjelici se spaja s bočnim mišićem i kao bočnoslabinski mišić hvata se tetivom za mali obrtač (Trochanter minor) bedrene kosti.

Psoas major / Wikimedia Commons

Veoma je važno da otpuštate stres iz tog mišića jer se stres može negativno odraziti na vaše psihičko i fizičko zdravlje. Jedan od načina za to jesu čuvene vježbe TRE (Tension And Trauma Release Exercises).

TRE vežbe (ime je nastalo kao skraćenica od engleskog) predstavljaju skup jednostavnih i lako primenjivih vežbi koje pomažu da otpustite stres, traume i napetost.

Pogledajte kako se one izvode.




Autor:Zlatko Govedić
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.