Foto: Pexels

Većina ljudi konzumira previše šećera: Otkriveno koliko dnevno smijemo unijeti u organizam

Autor: F.F

Količina šećera koju je sigurno konzumirati svakodnevno može varirati ovisno o ukupnom unosu kalorija, razini aktivnosti i drugim faktorima. Preporučuje se izbjegavati dodani šećer kad god je to moguće jer nema korisnih hranjivih tvari. Pretjerana konzumacija šećera može povećati rizik od bolesti koje se mogu spriječiti.

Dodani šećer nema hranjivih sastojaka i može dugoročno negativno utjecati na metabolizam. No, koliko šećera je previše? Možemo li svakodnevno jesti malu količinu šećera bez štete ili ga trebamo izbjegavati što je više moguće?

Važno je razlikovati dodani šećer od prirodnog šećera koji se nalazi u voću i povrću. Voće sadrži vodu, vlakna i razne hranjive tvari, pa su prirodni šećeri prihvatljivi. No, dodani šećeri su oni koji se dodaju u procesirane namirnice kao što su slatkiši, bezalkoholna pića i pekarski proizvodi. Najčešći dodani šećeri su obični šećer (saharoza) i visokofruktozni kukuruzni sirup, piše Healthline.

Foto: Pexels

Evo koliko šećera bi trebali konzumirati

Da biste poboljšali svoje zdravlje, preporučuje se izbjegavati hranu koja sadrži dodani šećer. Čak i Dijetetske smjernice za Amerikance sugeriraju ograničavanje unosa kalorija iz dodanog šećera na manje od 10 posto ukupnih dnevnih kalorija. Također treba imati na umu da dodani šećeri mogu biti i prirodni, poput meda koji se dodaje u zobenu kašu.

Mnogi ljudi konzumiraju više šećera nego što je preporučeno. Na primjer, za osobu koja konzumira 2000 kalorija dnevno, preporučena količina dodanog šećera iznosi najviše 50 grama ili oko 12,5 žličica.

Branka otkrila koja je kava najzdravija, a koju treba izbjegavati: ‘Mnogi ne znaju kako utječe’




American Heart Association postavlja još strože smjernice:

Muškarci ne bi trebali konzumirati više od 36 grama dodanog šećera dnevno (devet žličica, 150 kalorija).
Žene ne bi trebale konzumirati više od 25 grama dodanog šećera dnevno (šest žličica, 100 kalorija).
Studije pokazuju da prosječna odrasla Amerikanka dnevno konzumira oko 17 žličica šećera, što je značajno više od preporučenih granica, gotovo dvostruko za muškarce i trostruko za žene.




Autor:F.F
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.