Pxhere

ŠTO JEDETE PRIJE SPAVANJA? Ovih nekoliko savjeta moglo bi vam promjeniti život

Autor: Dnevno.hr

Svi volimo nešto gricnuti na brzinu predvečer međutim ima namirnica koje itekako mogu utjecat na naš san. Na primjer, poznato je kako masnoće rezultiraju osjećajem umora i letargije, kaže Susie Burrell, dijetetičarka iz Australije, a prenosi Daily Mail.

Povodom toga podijelila je i nekoliko savjeta što je preporučljivo jesti prije spavanja, a što bi trebalo izbjegavati.

Banane

Banane su pune hranjivih tvari, naročito kalija i magnezija, a to je jedan od glavnih razloga zašto je dobro pojesti pokoju prije spavanja. Naime, ova dva spomenuta minerala pomažu u opuštanju mišića.

“Osim toga, prirodni ugljikohidrati koji se nalaze u bananama, pomažu smanjiti razinu glukoze u krvi, a to pomaže da utonete u san otprilike sat vremena nakon konzumacije’ pojasnila je.

Max Pixel

Mlijeko

Mnogi roditelji imaju naviku davati djeci toplo mlijeko prije spavanja, i postoji dobar razlog za to. Mlijeko je izvor triptofana (esencijalne aminokiseline) koji pomaže u proizvodnju serotonina u tijelu. Serotonin djeluje kao neurotransmitor koji prirodno smiruje tijelo i pomaže u poticanju spavanja.

Pixnio

Orašasti plodovi

“Orašasti plodovi imaju različite prednosti za ljudsko zdravlje, ali sve vrste doprinose boljem i kvalitetnijem spavanju jer su bogati hranjivim tvarima’ kaže stručnjakinja za prehranu.

Sadrže i kalcij koji pomaže našem mozgu da iskoristi triptofan kako bi proizveo melatonin koji stimulira spavanje.

“Tu su, također, esencijalne masti i aminokiseline, uključujući triptofan, koji su poveznica orašastih plodova i dobrog spavanja’ dodala je.

Pxhere

OVE NAMIRNICE TREBA IZBJEGAVATI

Tamna čokolada

Iako konzumacija tamne čokolade ima mnogih prednosti, nije dobra ideja grickati je prije odlaska u krevet, posebno ako imate problema sa spavanjem. Naime, ona sadrži više kofeina nego mliječna čokolada.

wikimedia.commons

Sladoled

Izbjegavajte sladoled kasno navečer želite li kvalitetno spavati i buditi se odmorni. Naime, sladoled je često pun šećera i masnoća, posebno onaj s raznim punjenjima, a to stimulira mozak umjesto da ga smiruje.

Pixabay

Slana hrana

Visoka količina soli prije spavanja itekako loše utječe na san.

“Slana hrana može dovesti do dehidracije, a to pak do buđenja noću i posezanja za vodom. Osim toga, slana hrana često zna sadržavati mononatrijev glutamat, dodatak prehrani (preciznije pojačivač okus – E 621) koji zapravo djeluje stimulirajuće na tijelo, umjesto da se prije spavanja opusti’ kaže Susie Burrell.

Pxhere

Autor:Dnevno.hr
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.