fbpx
Unsplash

Slušate nutricioniste u nadi da ćete smršaviti? Nemojte! Tri najveće laži koje uporno tvrde

Autor: Iva Hanzen

Svi mi želimo imati idealno tijelo i stoga konstantno brojimo kalorije. No, kilogrami se uvijek uporno vraćaju uz sav trud. Pobožno se okrećemo svakom novom nutricionističkom trendu i pažljivo slušamo sve što nutricionisti imaju za reći. Ipak, oni nisu uvijek u pravu. Ovo su tri najčešće pogreške u koje nas uporno uvjeravaju.

Unsplash

Šećer i sol su štetni

Netočno. Pokušajte izbaciti sol iz prehrane u potpunosti i već ćete kroz par dana osjetiti neugodne posljedice. Osim što će vam pasti tlak, imajte na umu da je ovaj začin neophodan za regulaciju tekućine u tijelu, za zdravu probavu, kao i za kvalitetno funkcioniranje živčanog sustava. Naravno da prezasoljene industrijske grickalice nisu zdrave, ali u svakodnevnom kuhanju, Hrvati su pravi sretnici, jer mi ionako najviše koristimo morsku sol, koja je puno zdravija od stolne soli, odnosno one koja se vadi iz rudnika.


Unsplash

Što se tiče šećera, industrijski zašećerena hrana, kao i ona industrijski zasoljena, nije zdrava, ali šećer kao takav jest potreban organizmu. Naime, glukoza na kojoj našoj mozak doslovno živi nije isto što i umjetni fruktozni šećer. Uostalom, postoji toliko zdravih alternativa šećeru, poput meda i sirupa od agave, da slatko stvarno ne bi trebali smatrati neprijateljem broj 1.

Unsplash

Vježbajte više, jedite manje

Probajte držati dijetu dva mjeseca i vježbati svaki dan manijakalno – kolabirat ćete. Naravno, izgubit ćete koji kilogram, ali i naštetiti zdravlju. Što se tiče brojanja kalorija, zaboravljamo da nije svaka kalorija ista. Kalorija lošeg ugljikohidrata, iz primjerice bijelog kruha, nije ista kao kalorija dobrog ugljikohidrata iz primjerice smeđe riže ili ječma. Isto tako, loš protein, poput masnog komada prženog mesa iz vašeg omiljenog fast fooda nije isto što i dobar protein iz primjerice brokule.

Unsplash

Kupujte proizvode s oznakama ‘manje masti’, ‘bio’, ‘organski’ itd.

Ambalaža ovih proizvoda često zna zavarati.  Primjerice, uzmete u ruke puding od soje na kojem velikim slovima piše ‘BIO’ u nadi da ćete pojesti nešto zdravo, a kad na poleđini pročitate sastojke piše da  sadrži samo 6% soje, dok su ostatak voda i šećer. I to nije stvar samo s desertima. Mnogi ‘slani’ proizvodi su također prepuni šećera. Kečap, juhe iz vrećice, umaci,  pahuljice, dječja hrana, voćni jogurti, samo su neki na ovom popisu. Zašto je šećer u njima? Zato da pobudi želju da ga opet konzumiramo. Stoga, pažljivije čitajte etikete.

 




Autor:Iva Hanzen
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.