Sigurno već znate što su četiri ‘bijele smrti’: Evo zašto su toliko opasne

Autor: Dnevno

Postoje namirnice koje mogu poremetiti vaš organizam kada ih konzumirate neko određeno vrijeme. To ne znači da od njih možete dobiti neku smrtonosnu bolest, no potencijalne toksine u ovim namirnicama bolje je izbjegavati ako ne želite probleme sa zdravljem. Prije nego što vam navedemo namirnice koje bi bilo dobro izbjegavati donosimo vam nekoliko razloga zašto je to poželjno za učiniti.Pitanje zdrave prehrane aktualno je još od 70-tih godina prošlog stoljeća, no zbog svojih prehrambenih navika i dalje kao da ignoriramo uporne savjete nutricionista.

Gotovo pola stoljeća, dakle, traju rasprave i istraživanja o odnosu prehrane na zdravlje čovjeka, a značajan dio rada znanstvenika vezan je i uz odnos prehrane i sportaša i rekreativaca. U tom smislu od početka se pojavio pojam 4 bijele smrti koji već po svojoj zvučnosti upozorava na oprez.

Bijelo pšenično brašno je puno glutena (svi smo manje ili više osjetljivi na gluten) i zakiseljuje naš organizam. Isto vrijedi i za mlijeko, ali ne zaboravite da je ono odgovorno i za silnu sluz kojom punimo naš organizam. Bijeli šećer je zbog svima nama dobro poznatih razloga najštetniji od navedenih, a višak soli oštećuje nam bubrege i povisuje tlak. Sve to svakodnevno i bezbrižno unosimo u organizam, čak i kad se svim silama trudimo izbjeći ove namirnice u svom izvornom obliku jer ih nalazimo i u takozvanom zdravom kruhu sa sjemenkama, crnom kruhu, gotovim umacima, „zdravim žitnim pahuljicama“, čokoladama…

Činjenica je da svi jedemo previše šećera i da time ugrožavamo zdravlje. Opće je poznato da je šećer glavni uzrok kvarenja zubi. Nadalje, debljina povećava rizik od srčanih bolesti, dijabetesa, visokog krvnog tlaka, žučnih kamenaca, problema s kralježnicom i artritisa. Šećer nije jedini uzrok, dakako, ali prisutnost šećera u hrani potiče apetit

Prema smjernicama Svjetske zdravstvene organizacije iz 2012. godine, ciljne vrijednosti u programu smanjenja prekomjernog unosa kuhinjske soli su 5 grama dnevno za opću populaciju, a za djecu i trudnice i manje. Osobe s određenim zdravstvenim problemima kao što su visoki krvni tlak, bolesti bubrega i srčanožilne bolesti mogu imati značajne koristi od prehrane koja ima smanjen udio soli. Niži unos soli kroz hranu povezan je i s drugim zdravstvenim dobrobitima, uključujući i smanjenje rizika od bubrežnih kamenaca i osteoporoze


Na kraju, riječ, dvije i o mastima koje su sastavni dio svake mesne prerađevine, te margarina koji je u odnosu na maslac puno nezdraviji. Masti su primarni “krivac” za pretilost i kardiovaskularne probleme, pogotovo jer zastupljenost tog nutrijenta u dnevnoj prehrani iznosi visokih 35 do 45 posto, a maksimalna preporučena dnevna doza iznosi 30 posto.

Autor:Dnevno
loading...
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.