Unsplash

Sigurno se borite s kroničnim umorom, a ne znate ni uzrok ni kako si pomoći: Evo kako!

Autor: Iva Hanzen

Pojam kronični umor podrazumijeva mnogobrojne tegobe, a glavne tri: gubitak koncentracije, poremećaj spavanja i bolove u mišićima, većina nas itekako je dobro primijetila. No, zbog raznolikosti kliničke slike bolesti ne može se standardizirati terapija. Dobra terapija mora se odrediti ovisno o individualnim uzrocima,a u početku je uvijek potrebno pronaći točne uzroke kroničnog umora. Ipak dobra vijest je da se čak i kroničnom umoru može doskočiti pravilnom prehranom. Naravno prvo je bitno utvrditi u čemu leži glavni problem, no nakon medicinskog pristupa i savjeta, svakako bi trebali pomoći sami sebi onoliko koliko to možemo, a prehranom zaista možemo mnogo.

Unsplash

Iz organizma bi svakako trebalo ukloniti nakupljene otrove, a za to postoji cijeli niz metoda, poput odlaska u saunu, konzumacije gorke soli, pijenja velike količine tekućine, posta i slično.

Unsplash

No, sigurno će vas iznenaditi činjenica da manjak sna i toksini iz hrane nisu jedini uzrok kroničnog uzroka. Naime i nepodnošljivost određenih namirnica također može uzrokovati ovu modernu bolest. Doktori sve više pridaju pažnju intoleranciji namirnica,  a pod tim pojmom ne podrazumijevaju alergije ili nepodnošljivost u užem smislu riječi, nego činjenicu da se određene namirnice ne mogu apsorbirati u probavnom sustavu.  Takve supstance ostaju u crijevu i pod utjecajem bakterija pretvaraju se u tvari koje su štetne za organizam. Tegobe zbog intolerancije namirnica mogu se ukloniti tako da se iz jelovnika izostave namirnice koje vam štete. To primjerice mogu biti laktoza, gluten, fruktoza i slično. Ipak, s obzirom na to da je teško provesti  test na intoleranciju namirnica, a ako se i odlučite baciti u potragu za odgovorima na to što vašim crijevima ne odgovara, doktor će vam sigurno savjetovati kolonoskopiju, što je pregled koji bismo svi željeli izbjeći.

Unsplash

Zato je najjednostavnija pomoć promjena prehrana i uvođenje raznolikih namirnica nakon kojih možete bilježiti kako se osjećate pa čak i imati mali dnevnik prehrane, a onda ćete lako početi izbacivati namirnice za koje ste primijetili da vam škode. Naravno, bilo bi dobro da se fizički aktivirate čak i ako ste umorni. Natjerajte se jer će vam tijelo vratiti viškom energije. I neka to bude bar  tri puta tjedno u trajanju od pola sata do 40 minuta.

Autor:Iva Hanzen
loading...
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.