fbpx
Pexels

SAVJET STRUČNJAKINJE: Postoje grickalice koje ne moramo izbjegavati, čak i kada smo na dijeti!

Autor: Zlatko Govedić

Nutricionistkinja Susie Burrell iz australskoga grada Sydneyja tvrdi da možemo jesti zdrave grickalice, i uživati u dodatnim zdravim ”mini obrocima” tijekom dana, čak i kada smo na dijeti. Naglašava da je pozitivna strana tih užina to što nas brzo zasićuju i tako onemogućavaju prejedanje.

Jogurt i bobičasto voće sadrže proteine i kalcij. Jogurt sadrži minimalne količine šećera i nizak glikemijski indeks, što može smanjiti razinu glukoze u krvi. Bobičasto voće ima malo kalorija i puno je vlakana, što naročito godi probavnim organima.

Slanutak je odličan izbor za zdravu užinu jer je bogat vlaknima i željezom. Količina kalcija također je visoka. Udružena je s bjelančevinama koje povećavaju njegovu apsorpciju. Ima nizak glikemijski indeks.

Orašasti su plodovi odlična užina jer sadrže ugljikohidrate koji su potrebni da zadovolje naš apetit i obnove razine glukoze u krvi.

Sir i krekeri su odličan izbor za užinu. Sir jer je hranjiv, pun proteina, kalcija i magnezija. Kada se udruži sa krekerom na bazi cijelih zrna žitarica, sir pruža savršenu ravnotežu proteina i ugljikohidrata te je korisna grickalica.




Ipak, ona nije sklona rižinim krekerima jer oni imaju vrlo malo proteina i vlakana. ”Deset rižinih krekera sadrži ugljikohidrata koliko i dvije kriške dijetalnog ili integralnog kruha”, objašnjava Burrell.

Također, kruh od banane često smatraju zdravijim od kolača, no on sadrži puno šećera i masti.




Autor:Zlatko Govedić
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.