Foto: Pexels

Rijetko tko zna za ovu skrivenu pogodnost špinata: Nevjerojatno što čini vašem tijelu

Autor: F.F

Špinat je izuzetno zdrava namirnica bogata hranjivim tvarima koje imaju brojne dobrobiti za naše zdravlje. Prije svega, špinat je odličan izvor vitamina A, C i K, kao i folata, željeza i kalcija. Ovi vitamini i minerali igraju ključnu ulogu u održavanju jakog imunološkog sustava, zdravlja kostiju i optimalne funkcije krvi.

Jedna od prednosti špinata je njegov visok sadržaj antioksidansa, koji pomažu u borbi protiv slobodnih radikala u tijelu, čime se smanjuje rizik od kroničnih bolesti. Također, špinat je bogat vlaknima, što poboljšava probavu i pridonosi osjećaju sitosti, pomažući pri održavanju zdrave tjelesne težine.

Špinat se može konzumirati na različite načine. Svjež špinat često se koristi u salatama, gdje se može kombinirati s drugim povrćem, orašastim plodovima i sirom. Kuhani špinat može biti odličan prilog uz mesna i riblja jela ili dodatak juhama i varivima. Mnogi ga dodaju u smoothieje za nutritivno bogat doručak ili međuobrok, dok se također koristi kao punjenje za pite, quicheove i tjestenine.

Foto: Pexels

Skriveno svojstvo

No, rijetko tko zna za jednu skrivenu pogodnost ovog povrća, kao i drugih lisnatih mu “rođaka”. Ako se suočavate s visokim razinama stresa, preporučuje se izbjegavanje nezdrave hrane koja može negativno utjecati na vaše mentalno zdravlje. Umjesto toga, fokusirajte se na konzumaciju zdrave hrane.

Vitamin B, koji igra ključnu ulogu u regulaciji raspoloženja i proizvodnji serotonina (poznatog kao hormon sreće), prisutan je u ribi, piletini, mliječnim proizvodima i jajima. Stres često dovodi do manjka magnezija, pa je važno uključiti hranu bogatu ovim mineralom u svoju prehranu. To uključuje lisnato povrće (poput zelene salate, špinata, blitve i brokule), smeđu rižu i bademe, prenosi Klix.ba.

Mnogi simptome lošeg rada štitnjače miješaju s drugim bolestima: ‘Neki moraju i na operaciju’




Unos omega-3 masnih kiselina može smanjiti razinu kortizola, hormona stresa. Najbolji izvori omega-3 masnih kiselina su ribe, ali s obzirom na visoke cijene plodova mora, konzervirane sardine mogu biti pristupačna alternativa.

Prema istraživanju iz 2022. godine, konzumacija određenih vrsta voća povezana je s nižim razinama stresa. Sudionici koji su redovito jeli banane, naranče, jabuke i kruške imali su 20 do 30 posto manji rizik od stresa.




Autor:F.F
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.