fbpx
Ilustracija/iStock

Previše ‘buljite’ u računalo? Ovo su najlakše metode za sprječavanje zamagljenog vida, zamora i suhosti očiju

Autor: Zlatko Govedić

Sindrom kompjuterskog vida je privremeno stanje uzrokovano dugim neprekinutim periodima gledanja u zaslon računala. Simptomi su: glavobolja, zamagljen vid, bol u vratu, umor, zamor očiju, suhe i nadražene oči i otežano fokusiranje pogleda.

Simptomi mogu biti dodatno pogoršani neprimjerenim osvjetljenjem, npr. jakom rasvjetom u prostoriji ili kretanjem zraka ispred očiju.

Suhost očiju obično se liječi otopinom umjetnih suza. Očekivano, preporučuje se i odgovarajući odmor očiju kako bi se smanjilo naprezanje.

Jedna od savjeta oftalmologa je pravilo “20-20-20”. Svakih 20 minuta fokusirajte pogled na predmet udaljen 20 stopa (oko 6 m) na 20 sekundi. Sličan učinak ima i zatvaranje očiju na 20 sekundi barem svakih pola sata.

Još jedno učinkovito rješenje jest da držite biljke u prostoriji u kojoj radite. One su dobre za prevenciju suhosti očiju jer povećavaju vlažnost.

Naposljetku, monitor držite pod pravim kutom u odnosu na prozor i svjetiljke, izbjegavajte indirektno osvjetljenje, a oči držite 50 do 80 cm od zaslona.

Autor:Zlatko Govedić
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.