fbpx
Instagram

Pravilnim disanjem do jačeg imuniteta! Ove zanimljivosti vezane uz disanje sigurno niste znali

Autor: Iva Hanzen

Njemački liječnik Otto Warburg šokirao je svijet kad je otkrio da je većina bolesti uzrokovana nedovoljnim količinama kisika u tijelu. Još 1924. stvorio je hipotezu koja otkriva da rak i maligne bolesti koriste sustav anaerobnog disanja, kod kojega nema kiska ili ga manjka. Njegova su istraživanja pokazala da ako stanici tijela uskratimo samo 35 posto potrebne razine kisika, za 48 sati ta će stanica vrlo vjerojatno postati kancerogena.  Za to ne postoje znanstveni dokazi, no zanimljivo je da se mnoge vrste raka povezuju s povećanim izlaganjem stresu jer kad je čovjek pod stresom, mišići abdomena  su zgrčeni i čovjek diše vrlo plitko.

I uistinu, najčešće dišemo plitko i nekvalitetno te udišemo jedva toliko zraka da održimo funkcije organizma, što ne omogućava kvalitetnu obnovu istog. Kod plitkog disanja toliko lagano podižemo i spuštamo prsni koš da mišići trbuha ostaju zgrčeni, što samo pridonosi stresu te zadržavanju negativnih emocija, dok se s vremenom javljaju i probavne smetnje, kao i ostali zdravstveni problemi. Upravo zato je od izuzetne važnosti  stvoriti naviku pravilnog disanja.

Kako pravilnije disati?


Uvedite u svoju rutinu ritual pravilnog disanja, dakle disanja s dubokim udahom i izdahom dva puta dnevno po nekoliko minuta. Najbolje je da ovo činite ujutro, kada se probudite i navečer, prije spavanja. Na taj način ćete se ujutro napuniti kvalitetnom energijom, a navečer ćete potaknuti izbacivanje toksina iz organizma te ćete se pripremiti za bolji san. S vremenom, ubacite ovu vježbu pravilnog disanja  u svoj dnevni raspored, primjerice dok čekate tramvaj ili sjedite u automobilu čekajući nekoga.

Ove zanimljivosti vezane uz disanje sigurno niste znali

  • Svakodnevno udahnemo između 21.000 i 22.000 tisuće puta.
  • Prilikom disanja naš organizam troši priličnu energiju, no jednako tako i obnavljamo svoju  energiju, a ako  organizmu nedostaje kvalitetnog zraka, on  energiju nadomješta iz hrane.
  • Čak 70 posto detoksifikcije organizma obavlja  se kroz disanje, a samo 20 posto kroz kožu, 7 posto kroz mokraću i 3 posto kroz stolicu, što će reći da  upravo disanjem izbacujemo najveći udio štetnih i nepotrebnih tvari iz organizma.
  • Mozak preuzima oko 20 posto kisika koji udahnemo pa pravilnim disanjem, pogotovo prije nekog važnog zadatka, osiguravamo da mozak bolje funkcionira, ali i da nam misle bude jasnije, a  pažnja kvalitetnija. Također, kada osjetite umor, umjesto da posegnete za slatkim kako bi vas isto diglo, radije napravite vježbu pravilnog disanja.
  • Pravilno disanje pomaže da se oslobodimo stresa, opušta napetost mišića, uklanja kronični umor i doprinosi jačem  imunitetu. Pravilno disanje također nas oslabađa glavobolja i migrena kao i bolova u mišićima te dijelovima tijela koji su često napeti, pogotovo kod onih koji mnogo sjede za računalom, poput primjerice vratnih mišića i mišića u ramenima i laktovima.

 

Autor:Iva Hanzen
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.