Foto: Pexels

Popularni oblik zabave među mladim Hrvatima može opasno naštetiti zdravlju

Autor: F.F

Video igre su postale izuzetno popularne širom svijeta, tvoreći golemu industriju zabave s predviđenim globalnim prihodom od preko 200 milijardi dolara u 2022. godini. Ove igre privlače raznoliku publiku, uključujući povremene igrače, entuzijaste i profesionalne igrače. Igranje video igara proširilo se na različite platforme, uključujući računalne konzole, osobna računala i mobilne uređaje. Mobilne igre, posebno, postale su iznimno popularne zbog svoje pristupačnosti.

Razvoj online igara omogućio je milijunima igrača širom svijeta da se natječu i surađuju u virtualnom okruženju. Multiplayer igre omogućuju povezivanje igrača, bilo da igraju s prijateljima ili se natječu s nepoznatim igračima diljem svijeta. Pojava eSportsa, natjecateljskog igranja, dodatno je podigla popularnost video igara.

Ako provodite sate sa slušalicama u ušima, uronjeni u zvukove videoigara, možda ste izloženi opasnosti od trajnog oštećenja sluha. Iako zvuk čini ključni dio iskustva igranja igara, istraživanja o tome su rijetka. Tim znanstvenika pregledao je 14 radova s više od 50,000 ljudi iz devet zemalja kako bi istražio odnos između gubitka sluha i videoigara.

Foto: Pexels

Pripazite

Nije samo riječ o smanjenju glasnoće. Intenzitet zvuka i vrijeme izlaganja također igraju ulogu. Na primjer, trosatna igra s visokom glasnoćom može uzrokovati ozbiljniju štetu od 15-minutne igre na istoj razini. Studije su otkrile da prosječna glasnoća slušalica u pucačkim igrama može biti između 88,5 i 91,2 dB, što može predstavljati rizik za slušanje.

https://www.dnevno.hr/zdravlje/soda-bikarbona-se-ne-moze-koristiti-za-sve-napraviti-cete-puno-stete-ako-ovo-cistite-s-njom-2328705/

Impulsni zvukovi u igrama, poput pucnjeva ili sudara, mogu doseći 119 dB. Neki istraživači tvrde da više od 10 milijuna Amerikanaca može biti izloženo opasnim razinama zvuka iz videoigara, povećavajući rizik od gubitka sluha. Igrački centri također su povezani s visokim razinama zvuka, a arkadne igre iz prošlosti bile su glavni izvor buke.

Iako su istraživanja ograničena, ukazuju na to da bi igranje igara moglo predstavljati rizik za slušanje. To posebno može utjecati na profesionalne igrače koji igraju duže i često ovise o brzini reakcije i timskoj komunikaciji, što često ovisi o sluhu. Autori ističu potrebu za edukacijom o rizicima igranja i promicanjem sigurnog slušanja među igračima.




Autor:F.F
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.