fbpx
Ilustracija/Pixabay

PET POGREŠAKA ZBOG KOJIH NE MOŽETE SMRŠAVJETI: Iako se na prvi pogled čine logičnima, istina je upravo suprotna!

Autor: Zlatko Govedić

Kada žele smršavjeti, ljudi se okreću veoma raznolikom spektru “metoda”, poput dijeta, od blagih do onih najrigoroznijih, iako stručnjaci već desetljećima napominju da sve to nije potrebno, osim u ekstremnim slučajevima, te da je bitno jesti uravnoteženu prehranu, baviti se tjelovježbom i – dovoljno spavati. Upravo je posljednja uputa ona koju mnogi zanemaruju. No to nije jedina pogrešna strategija.

Izbjegavanje određenih namirnica

Ako se posve odreknete cijele skupine namirnica, vjerojatno će vam nedostajati hranjivih tvari kojima ta hrana obiluje, a isto tako u nekom trenutku ona bi vam mogla toliko nedostajati da se vratite u “drugu krajnost”. Primjerice, umjesto da eliminirate sve ugljikohidrate, fokusirajte se na cjelovite žitarice i zapamtite da je važna veličina porcije.

Pretjerivanje s kardiovježbama

Ako živite za trčanje, ali nikada niste digli bučicu čak ni od kilograma, nedostaje vam jedna karika u lancu. Ne samo da ćete dižući bučice i utege spriječiti ozljede zglobova, nego ćete povećati mišićnu masu i poboljšati metabolizam.


Vježbanje na prazan želudac

Iako jutarnje vježbanje na prazan želudac pomaže mišićima da potroše više masti, tijelo će zapravo trošiti jednaku količinu masnih stanica bez obzira na to jeste li prije vježbanja jeli ili ne. Zapravo se tijelo “grčevito drži za masne stanice” ako vježbate praznog želudca.

Nedovoljno spavanja

Ako imate puno posla, postoji velika šansa da preskačete san kako biste ubacili više vremena za vježbanje. Zapamtite da je za mršavljenje ključan dobar san jer vam treba dodatna energija kako biste imali snage za vježbanje, a s nedostatkom sna javlja se i nemogućnost kontrole apetita. Naime, premalo sna povećava razinu hormona koji utječu na glad pa je moguće prejedanje.

Preskakanje obroka

Ova “metoda” nepovoljno utječe na metabolizam. On će se usporiti pa ćete sve sporije gubiti kilograme. Ako vas muči raspored i nemate vremena, jednostavno sjednite i pojedite cijeli obrok, a sa sobom nosite zdrave varijante međuobroka kako biste održali metabolizam u ravnoteži.

Autor:Zlatko Govedić
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.