fbpx
Ilustracija: Pixabay

OVO JE POVRĆE ZDRAVIJE SIROVO, NEGO KUHANO: S ovim savjetima ipak možete sačuvati vitamine čak i ako kuhate

Autor: Zlatko Govedić

Bogata vitaminima A, C i E, kalijem, kalcijem, magnezijem, folnom kiselinom, fosforom i sulorafanom, brokula je iznimno zdrava i ljekovita namirnica koja se preporučuje i djeci i odraslima. Konzumira se sirova i kuhana.

Ipak, nutricionisti daju prednost svježoj brokuli jer se kuhanjem gubi velika količina vitamina C. Prilikom kupovine birajte glavice koje imaju zelenu boju, s čvrstim i kompaktnim cvjetovima bez žućkastih dijelova. Dobro odabran svjež plod može se čuvati u otvorenoj plastičnoj vrećici u hladnjaku najdulje tjedan dana. Pere se neposredno prije pripreme. U zamrzivaču se može čuvati i do godinu dana.

Da biste sačuvali što više hranjivih tvari prilikom kuhanja, brokulu kratko obarite u ključaloj posoljenoj vodi, najdulje pet minuta. Tako će se očuvati i ugodan hrskav okus.


Kuhanu brokulu možete servirati na razne načine:

– posutu sezamom i limunovim sokom,

– kao jednostavnuo varivo sa skuhanom cvjetačom, u koje možete dodati začine po želji,

– kao omlet sa skuhanim cvjetovima i isjeckanim stabljikama,

– sa skuhanom tjesteninom, preko koje je nariban kikiriki, dodano maslinovo ulje i cvjetovi brokule.




Autor:Zlatko Govedić
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.