fbpx
Ilustracija/Pixabay

Ovih pet namirnica naši su najveći saveznici u borbi s prehladom i gripom: Treba ih jesti svakodnevno

Autor: Zlatko Govedić

Zima je praktički tek počela pa nas očekuje još dug period hladnoće, prehlade i gripe, da ne spominjemo covid-19. Stoga bi itekako trebalo da pripazimo na hranu koju jedemo.

Veoma je korisno da svakodnevno konzumiramo namirnice za jačanje imuniteta koje su pune vitamina. Čak i zimi možemo pronaći takve namirnice u našim trgovinama.

Šipak

Sa svojom kombinacijom slatkog i kiselog ukusa, šipak je posebno voće koje sadrži mnoštvo vitamina C. Njegove sjemenke mogu se dodati u jogurt ili salatu. Može se napraviti čaj, sok (ako se samelju s vodom u blenderu i procijede), a mogu se konzumirati i samostalno. Sadrži i vitamin B i folnu kiselinu. Antioksidansi pomažu u sprječavanju prehlade i gripe, kao i u razvoju kardiovaskularnih bolesti.

Kivi

Kivi se često naziva “supervoće” jer sadrži malo kalorija, a ima mnogo ljekovitih svojstva. Odličan je izvor vitamina A, C, B i K, a sadrži i minerale: kalij, kalcij, magnezij, fosfor, željezo, cink i bakar. Odličan je za jačanje imuniteta, a također je dobar za srce i probavu. Možete ga dodati u voćnu salatu, jogurt ili smuti i tako uživati u svim njegovim ljekovitim svojstvima.

Kelj pupčar

Bogat je vitaminima i mineralima: vitamin A, B-kompleks i C, magnezij i kalcij. Ima protuupalno djelovanje i može povećati razinu energije u tijelu. Odličan je za jačanje imuniteta i sprječavanje prehlade i gripe. Važno je znati da se ne smije dugo kuhati jer gubi svojstva.




Agrumi

Limun, naranča, mandarina, klementina i grejp odlični su izvori hranjivih tvari, napose vitamina C koji nam je naročito potreban u sezoni viroza. To osvježavajuće i ukusno voće uvelike pridonosi zdravlju. Njihovi antioksidativni sastojci i antivirusna svojstva jačaju imunosni sustav, skraćuju vrijeme prehlade i ublažavaju simptome.

Kupus

Obiluje vitaminom C koji je odličan za jačanje imuniteta i sprječavanje razvoja bolesti. Pomaže u liječenju prehlade, gripe i kašlja te djeluje antiseptički na dišne organe. Zimi bi trebalo da dva do tri puta tjedno konzumiramo kiseli kupus, bilo kao glavno jelo ili kao prilog.




Autor:Zlatko Govedić
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.