Ovih devet znanstvenih studija potvrđuju da je GMO štetan za zdravlje

Autor: M.K./collective-evolution.com

Posljednjih nekoliko godina sve se više povećava broj zemalja koje u potpunosti zabranjuju GMO i pesticide koji se koriste u uzgoju istog. Jedna od posljednjih zemalja koje su uvele zabranu je Rusija, a čiji su znanstvenici dali preporuku na makar 10-godišnju zabranu. Potrebno je zapitati se, je li kolektivna histerija oko GMO-a opravdana?

Postoje nebrojena istraživanja koja ukazuju da GMO nije štetan, dok s druge strane, tu su i mnoga koja pokazuju katastrofalne posljedice za ljudsko zdravlje. Čemu vjerovati?

Ovo je popis od devet studija koje su zaključile kako je GMO štetan, a izbor o konzumaciji takve hrane neka bude ostavljen pojedincu i njegovoj slobodi.

Višestruki toksini otkriveni u krvi majke i fetusa

Istraživanje iz Kanade je otkrilo prisutnost pesticida koji se inače povezuju sa GMO-om u krvi majke i djeteta, kao i u krvi žene koja nije trudna. Također, znanstvenici koji su radili na ovom istraživanju utvrdili su prisutnost Monsantovog Bt toksina (za kojeg je između ostalog otkriveno da ubija stanice ljudskog embrija). Studija je objavljena u časopisu „Reproductive Toxicology” 2011. godine. Čitavo istraživanje možete pročitati ovdje.

DNA iz genetski modificiranih usjeva može se prenijeti u ljude koji ih jedu

U novoj studiji objavljenoj u recenziranoj Public Library of Science (PLOS), znanstvenici naglašavaju da postoji dovoljan dokaz da putem jela uneseni DNA fragmenti nose kompletne gene koji mogu ući u ljudski sustav cirkulacije putem nepoznatog mehanizma. U jednom od uzoraka krvi relativna koncentracija DNA biljke je veća nego ljudski DNA. Studija je se bazirala na analizi preko 1000 uzoraka sa četiri nezavisna istraživanja.

Nova studija povezuje GMO sa poremećajem prema glutenu koji zahvaća 18 milijuna Amerikanaca

Ovu studiju je objavio Institut za odgovornu tehnologiju (IRT), i koristi podatke iz Američkog ministarstva poljoprivrede, Američke agencije za zaštitu okoliša, medicinskih časopisa i drugih nezavisnih istraživanja. Autori povezuju GM hranu sa pet stanja koja mogu uzrokovati ili pogoršati sposobnost tolerancije na gluten, uključujući autoimunosne bolesti, celijakiju: crijevna propusnost, neuravnoteženost bakterija u crijevima, imunološke aktivacije i alergijske reakcije, poremećaj probave i oštećen crijevni zid.

Studija povezuje genetski modificirani kukuruz sa tumorom na štakorima

U studenom 2012. „The Journal of Food and Chemical Toxicology” je objavio članak pod naslovom „Dugoročna toksičnost Roundup herbicida i tolerancija Roundup-a na genetski modificiran kukuruz” od strane znanstvenika Gilles-Eric Seralini-ja i njegovog istraživačkog tima na francuskom Sveučilištu u Caenu.

Ovo je vrlo značajna studija budući da je prva i jedina dugoročna koja je unutar kontroliranih uvjeta ispitala moguće posljedice prehranom GM kukuruza tretiranih sa Monsantovim Roundup herbicidom. Vrlo je neobično da je ova studija kasnije opovrgnuta iako je objavljena u vrlo poznatom i cijenjenom znanstvenom časopisu. Uostalom, zašto su onda stotine znanstvenika diljem svijeta negativno reagirale na opovrgavanje ove studije?

Glifosati uzrokuju rast ljudskih stanica raka dojke preko receptora estrogena

Studija je objavljena u Američkoj nacionalnoj knjižnici za medicinu i kasnije još objavljena u časopisu „Food and Chemical Toxicology”. Nekoliko nedavnih studija je pokazalo kako glifosati potencijalno uzrokuju endokrine poremećaje. Njihovo miješanje sa hormonalnim sustavom čovjeka može izazvati poremećaj u  razvoju, urođene mane i tumore. Glifosat je izvršio učinak proliferacije samo u ljudskom, hormonski ovisnom raku dojke. Pronađeno je da glifosat izlaže ka smanjenoj aktivnosti estrogena naspram estradiola.

Povezanost glifosata sa urođenim manama

Grupa znanstvenika je zajednički iznijela opsezan pregled postojećih podataka koji pokazuju kako su europski regulatori znali da Monsantov glifosat uzrokuje određen broj malformacija (nakaznosti) od 2002. godine. Regulatori su zaveli javnost oko sigurnosti glifosata i u Njemačkoj je Federalni ured za zaštitu potrošača i sigurnost hrane rekao Europskoj komisiji kako nema dokaza o tome da bi glifosat uzrokovao urođene mane.

Glifosati uzrokuju autizam, Parkinsonovu i Alzheimerovu bolest

Kada uzmete glifosat, počinjete potpuno neprirodno mijenjati kemiju u vašem tijelu. P450 (CYP) je genetski put koji je blokiran kada tijelo uzme glifosat. P450 kreira enzime koji pomažu u formiranju molekula u stanicama, kao i u njihovom rastvaranju. CYP enzimi su obilni i imaju mnoge funkcije. Oni su odgovorni za detoksikaciju ksenobiotika, lijekova i kancerogena. Glifosat sprječava CYP enzime. CYP genetski put je vrlo važan za normalno, prirodno funkcioniranje različitih bioloških sustava unutar našeg tijela. Upravo jer su ljudi bili izloženi glifosatima, došlo je do pada razine aminokiseline triptofana, te zato oni nemaju nužno signaliziranje neurotransmitera serotonina, a što je opet povezano s dobitkom težine, depresijom i Alzheimerovom bolesti.

Kronično oboljeli ljudi imaju veće razine glifosata od zdravih ljudi

Novo njemačko istraživanje zaključuje da ostaci glifosata mogu doći do ljudi i životinja preko prehrane i mogu biti izlučeni putem urina. To dokazuje da  je prisutnost glifosata alarmirajuća čak i u malim količinama u urinu i nakupinama životinjskog tkiva. Do današnjeg dana, Monsanto nastavlja propagandu kako Roundup štiti okoliš i da nema nikakve opasnosti za životinje i ljude. Borci za zaštitu okoliša, veterinari, liječnici i znanstvenici upozoravaju na opasnost od glifosata u životinjskom i ljudskom prehrambenom lancu kao i u okolišu. Činjenica da je glifosat bio pronađen u životinjama i ljudima je nešto što bi nas trebalo zabrinuti.

Istraživanja povezuju GM životinjsku hranu sa ozbiljnom upalom želuca i povećanjem maternica kod svinja

Istraživanje znanstvenice Judy Carman, koje je nedavno bilo objavljeno u recenziranom časopisu „Organic Systems” pokazuje efekte prehrane povezane sa GMO-om na svinjama i kako je to vrlo zabrinjavajuće za zdravlje tih životinja. Znanstvenici su nasumično hranili svinje ili sa mješavinom GM soje ili GM kukuruza približno 23 tjedna što je nažalost prosječni životni vijek komercijalnih svinja namijenjenih za prehranu ljudi. Jednak broj muških i ženskih svinja je bilo u grupi. GM prehrana je bila povezana sa promjenama u želucu i maternici. GM svinje su imale težu maternicu za 25 % za razliku od ne-GM svinja. Svinje hranjene sa GM hrane su imale veći udio teških upala želuca za 32 % u usporedbi sa ostalih 125 ne-GM svinja. Ljudi imaju sličan probavni trakt svinjinom, a ove GM usjeve ljudi vrlo široko konzumiraju, naročito u Americi.

Procjena rizika GMO-a je temeljena na nedovoljno znanstvenih dokaza u smislu testnih metoda koje nisu prikladne da potvrde njihovu sigurnost.

Pri testiranjima GM hrane je nebrojeno puta dokazano da je štetna. Procjena rizika GM usjeva za ljudsku prehranu i zdravlje nije bila sustavna. Još uvijek ne postoje standardizirane metode za evaluaciju sigurnosti GM hrane, ali se radi na tome. Više znanstvenih napora je potrebno za izgradnju povjerenja u evaluaciju i prihvaćanje GM hrane. Ako vam itko ikada kaže da je GM hrana u potpunosti sigurna za konzumaciju znajte da to nije istina. Jednostavno se ne zna dovoljno da bismo išta tvrdili sa sigurnošću, ali izgleda da je prevaga na štetnosti te hrane.

Autor:M.K./collective-evolution.com