Pexels

Ova tri načina tuširanja ojačat će imunitet i rad srca – zvuči ludo, ali doktori su priznali ove metode

Autor: Iva Hanzen

Na temelju vlastitog iskustva bavarski svećenik Sebastian Kneipp je u 19. stoljeću razvio sustav liječenja baziran na upotrebi vode. Kupanjem u hladnom Dunavu ojačao je svoj imunološki sustav i izliječio se od u to doba smrtonosne plućne tuberkuloze. Spoznavši blagotvorno djelovanje vode počeo je eksperimentirati s hladnim i toplim kupkama i razvio svoje originalno učenje iz kojeg je s vremenom nastao sustav terapija koji obuhvaća cjelokupan pogled na život. Kneipp je najpoznatiji po hidroterapiji – terapiji s vodom. Njegove spoznaje o ljekovitosti vode bile su revolucionarne, a metode liječenja vodom priznate su, te se i danas koriste u kombinaciji s metodama službene medicine. Neke od njih možete i sami isprobati kod kuće. Evo kako:

Pixnio

Polijevanje koljena hladnom vodom

Ovo je najbolje činiti nakon tuširanja ili pranja. Počnite od malog prsta desne noge, dakle na mjestu koje je najudaljenije od srca te mlaz vode vodite lagano do pregiba ispod koljena i tri puta iznad pregiba lijevo – desno. Potom vodeni mlaz voditi prema naprijed, iznad koljena tri puta desno i lijevo te polako na unutarnjoj stani noge prema gore. Isto tako postupamo s lijevom nogom. Nakon toga primjena se ponavlja, a na kraju se hladnom vodom poliju stopala. Potom treba obući tople čarape i gibati se. Reakcija se pokazuje kao snažno crvenilo, odnosno prokrvljenje kože. Polijevanje koljena potiče rad srca i sprječava probleme s venama.

Pixabay

Hladno ispiranje gornjeg dijela tijela

Brzim potezima hladnom vodom brzo smočiti gornji dio tijela, započevši desnom rukom. Ne sušiti, nego se ponovno obući i još pola sata mirovati u krevetu dobro pokriveni.

Pexels

Gaz u vodi ili stupanje u vodi

Dvadeset do trideset sekunda u hladnoj vodi do koljena činiti popularne ‘rodine korake’, naizmjence jednu pa drugu nogu potpuno izvući iz vode i opet ugaziti u nju, tada se ne osušiti nego se ugrijati hodanjem na mjestu ili obući vunene čarape – brzo zagrijavanje nakon kratke primjene hladnoće ima učinak zagrijavanja stopala i trenira obrambeni sustav. Ako se gaz u vodi primjenjuje navečer, potiče spavanje, a zdrav je san također bitan za dobro funkcioniranje obrambenog sustava.




Autor:Iva Hanzen
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.