fbpx
Osjećaj prepunjenosti i napuhanosti Izvor: Pixabay

OSJEĆATE UŽASNU NADUTOST? Evo kako da se riješite ovog glupog osjećaja!

Autor: Matea Sušac

Tko se još nije susreo s užasnim osjećajem nadutosti, nije ništa propustio! Obično se ovaj osjećaj javlja nakon što pojedemo tešku hranu. Iako je naizgled bezazleno, valjalo bi obratiti pažnju na taj problem te početi primjećivati koje nam namirnice izazivaju tegobu u želucu.

Osim neugodnog fizičkog bola i neprijatnosti, nadutost utiče i na osjećaj umora,  raspoloženje i na produktivnost. Naime, ako ste sumnjičavi da se nešto unutar vašeg trbuha čudno događa, ne trebate se previše dvoumiti niti čekati već potražiti savjet kod liječnika.

Nadutost nastaje sasvim jednostavno. Nakon što se u želucu nakupi velika količina zraka i vjetrova. Može biti nastati zbog prevelikog unosa hrane ili zbog osjetljivosti na neku namirnicu. Moguće je da osjećaj nadutosti imate malo prije menstruacijom, pa možete dobiti grčeve, osjećaj sitosti i bola u abdomenu.

Zaboravite na nadutost
Izvor: Pinterest

Savjeti za smanjivanje nadutosti

Počnite žvakati celer
Postoje dva izvora plina u probavnom sustavu. Jedan je plin koji proizvode bakterije u crijevima. Drugi je zrak ili plin koji se progutaju kad jedete ili pijete. Sadrže mjehuriće s ugljičnim dioksidom, plinom koji se može osloboditi iz tekućine nakon što stigne u želudac. Upravo se celer koristi kao pomoć u kontroliranju nadutosti i vjetrova u narodnoj medicini , a učinkovit je i kao laksativ.

Fizička aktivnost
Uvedite bilo kakvu tjelovježbu u svoj dnevni raspored. Dobar kardio, ili brzo šetanje, te joga, mogu smanjiti osjećaj nadutosti.

Čajevi
Dugačak je popis čajeva koji ublažavaju nadutost. Čajevi od maslačka, mente ili đumbira ublažavaju osjećaj nadutosti i potiču laku probavu. Preporučuje se i povećan unos vode uz kombinaciju s čajevima.

Probiotici
Probiotski dodaci mogu imati brojne druge prednosti, pa ih svakako vrijedi isprobati. Ipak, može im trebati vremena da počnu raditi, zato budite strpljivi.

Bilo bi dobro da u prehranu uvedete namirnice koje su bogate probioticima poput jabuke, listova maslačka. Možete ih slobodno dodati u mješavinu različitih zelenih salata kao što su šparoge, artičoke… Hranu gutajte polako.




Ulje paprene metvice
Nadutost također može biti uzrokovana promijenjenom funkcijom mišića u probavnom traktu. Pokazalo se da su lijekovi zvani antispazmodici, koji mogu pomoći u smanjenju grčenja mišića, korisni.

Ulje paprene metvice prirodna je tvar za koju se vjeruje da djeluje na sličan način.  Brojne studije pokazale su da može smanjiti različite simptome kod bolesnika s IBS-om, uključujući nadutost. Ovo ulje možete naći u obliku dodataka.

Autor:
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.