fbpx
Ilustracija/Pexels

Ne igrajte se sa zdravljem i poslušajte stručnjake: Ovo je najnezdraviji način pripreme jaja!

Autor: Zlatko Govedić

Jaja su nesumnjivo zdrava namirnica. Bjelanjci su izvrstan izvor bjelančevina, a žumanjci su puni vitamina i minerala, uključujući vitamin A, B12, selen, kolin i lutein.

“Da biste dobili najbolje od jaja, treba da pripazite kako ih spravljate. Iako ne postoji ‘pogrešan’ način pripreme jaja, neke metode nisu toliko zdrave kao druge”, kaže nutricionistkinja Lindsay Wengler.

Mnogi dijetetičari i nutricionisti kažu da je definitivno najnezdraviji način pripreme jaja prženje na puno ulja i na jakoj vatri.


“Ako pržite jaja na maslacu, možda ćete poništiti neke zdravstvene blagodati jaja. Jaja su prirodno bogata bjelančevinama i s malo zasićenih masnoća, ali čim smjesi dodate maslac, zasićena masnoća u vašem jelu raste. To je nešto što ne želimo, jer je prekomjerna zasićena masnoća u prehrani usko povezana sa srčanim bolestima”, kaže nutricionistkinja Katherine Basbaum.

“Pripremanje jaja s minimalno masnoća ili upotreba nezasićenih masti poput maslinova ulja ili ulja avokada zdravija su alternativa. Jaja koja se kuhaju na tvrdo ili poširanje način su za pripremu jaja bez potrebe za dodatnom masnoćom. Poslužite jaja s obilnom porcijom povrća kako biste dobili dodatne nutrijente i vlakna. Tamno lisnato povrće poput kelja, špinata i rikole izvrstan je dodatak jajima, kao i povrće poput šparoga, brokula, paprike i luka”, savjetuje nutricionistkinja Tara Tomaino.

Autor:Zlatko Govedić
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.