fbpx
Pixabay

NAPOKON ODGOVOR NA VAŽNO PITANJE: Koliko jaja smijemo pojesti u tjedan dana?

Autor: ZG/Dnevno.hr

Jaja su i hranjiva i dobra za jelo. Međutim, ono što brine mnoge ljude jest razina kolesterola u njima. Jaja su puna hranjivih sastojaka – žumanjak i bjelanjak imaju nekoliko bitnih hranjivih tvari.

Žumanjak sadrži vitamine A, D, E i B12, riboflavin, selen i folat, dok je bjelanjak dobar izvor visokokvalitetnih proteina.

S 5 g masti po jajetu i bez trans masti, jaja se lako uklapaju u vašu dnevnu količinu masnoće. Neka jaja imaju omega-3 masne kiseline koje mogu pomoći u zaštiti od kardiovaskularnih bolesti. Kako su jaja bogata hranljivim sastojcima, dva jajeta jednaka su jednoj porciji iz skupine hrane mesnih proizvoda.


Genetika, masa i razina lipida u krvi utječu na način na koji vaše tijelo reagira na kolesterol u hrani. Važno je ograničiti unos hrane s visokim sadržajem kolesterola, što je vaš prvi korak u prevenciji i liječenju kardiovaskularnih bolesti.

Jedno jaje sadrži oko 186 mg kolesterola koji se uglavnom nalazi u žumanjku. Kao i kod većine namirnica, jaja treba jesti umjereno. Jaja mogu biti zdrav izbor hrane kada ograničite konzumiranje drugih namirnica sa zasićenim i transmastima. Zdrava osoba bez visokog kolesterola u krvi, dijabetesa ili srčanih bolesti može pojesti u prosjeku jedno cijelo jaje dnevno.

Ta količina ne povećava rizik od kardiovaskularnih bolesti. Ako imate visok kolesterol u krvi, dijabetes ili bolest srca, trebalo bi da ograničite unos cijelih jaja na dva ili manje tjedno. To će pomoći u sprječavanju kardiovaskularnih bolesti.

Autor:ZG/Dnevno.hr
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.