fbpx
iStock

NAJBOLJA DIJETA NA SVIJETU! Potiče na mršavljenje, usporava starenje i sprječava rak!

Autor: Z.G./Dnevno.hr

Talijanska autorica Eliana Liotta nedavno je objavila dijetu, a tvrdi da s pomoću nje možemo živjeti zdravije i duže. Zasnovala ju je na znanstvenim osnovama te je surađivala sa stručnjacima Europskog instituta za onkologiju iz Milana. Vrlo jednostavna za primjenu, ova dijeta predlaže metodu u dvije faze kojom bez mnogo odricanja možemo promijeniti navike u prehrani, a sve s ciljem da spriječimo rak, kardiovaskularne, metaboličke i neurodegenerativne bolesti, kao i to da se obračunamo s viškom kilograma.

Već znamo da se neke namirnice ponašaju kao lijekovi jer mogu liječiti i štititi organizam. Dijeta Smartfood govori upravo o tim supernamirnicama koje ne smijemo izostaviti iz jelovnika.

One surađuju s našom DNK i usporavaju starenje, a istovremeno su lako dostupne. Liotta objašnjava kako da ih uvrstimo u našu svakodnevnu prehranu te u nekoliko koraka unosi promjene u naš stil života.


Smartfood je zapravo model prehrane koji poboljšava kvalitetu života u svakom smislu, a čiji je cilj prevencija mnogih bolesti, među kojima su i rak i Alzheimer. To je prva dijeta u Europi koja je zasnovana na znanstvenim činjenicama i istraživanjima provedenima u suradnji s Europskim institutom za onkologiju iz Milana.

Ovaj je način prehrane lak za primjenu pa treba postati model za cijeli život. Riječ je o 30 super inteligentnih namirnica koje mogu biti dugovječne i zaštitne.

Kada je riječ o dugovječnim namirnicama, zovemo ih tako zato što posjeduju molekule koje mogu zaustaviti gene koji utječu na starenje naših stanica dok aktiviraju gene koji podmlađuju naše stanice pa samim time produžavaju život. Ovih namirnica ima dvadeset, a među njima se nalaze: zelena salata, crna čokolada, šumsko voće, kao i ljuta paprika ili ljubičasti krumpir.

Riječ je o najnovijim istraživanjima na polju nutrigenomike, tj. oblasti u medicini koja se bavi odnosom hrane, DNK i nasljednih čimbenika.

Genetski čimbenik dugovječnosti ovisi prije svega o našem metabolizmu. Geni koji dovode do starenja, aktiviraju se nakon obilnih obroka, tako što se višak energije automatski skladišti u masti. Hiperprodukcija energije dovodi zapravo do fizičkog propadanja i oboljenja, kao što je, primjerice, rak.

Nasuprot tome, ako jedemo manje, geni starenja se zaustavljaju, dok se aktiviraju geni koji podmlađuju naše stanice, tako da dostupna energija služi prije svega da obnovi stanice kojima je to potrebno. Također, možemo reći da su to namirnice koje imitiraju sitost. Zapravo, pametne molekule djeluju tako da zaustavljaju starenje stanica, a stimuliraju njihovo obnavljanje.




S druge strane, kada je riječ o namirnicama koje su zaštitne i kojih ima deset, iako nisu u kontaktu s našim DNK, dosadašnje studije pokazuju njihovu značajnu ulogu u zaštiti organizma. Među tim namirnicama nalaze se integralne žitarice, sjemenke, kao i koštunjavo voće.

Smartfood je dijeta koja ne zabranjuje, ali potrebno je ograničiti unos određene hrane, kao na primer: crveno meso koje se preporučuje do 500 grama tjedno. Zatim, sve vrste prerađevina, kao i rafinirano brašno i šećer. Jako su štetni slatki sokovi ili gazirana pića. Dok, kada je riječ o alkoholu, jedna čaša vina dnevno može se tolerirati.

Godine 2011., Svjetski fond za istraživanje raka (WCFR) zaključio je da pretjerana konzumacija crvenog mesa povećava rizik za nastanak raka debelog crijeva. Limitirana konzumacija nije opasna za zdravlje, ali ne više od 500 grama tjedno, bilo da je riječ o junetini, teletini ili svinjetini.




Problem koji nastaje, kada je riječ o crvenom mesu, jest uloga dva proteina: hemoglobin i mioglobin koji zapravo daju crvenu boju mesu. Ta dva proteina funkcioniraju kao vrsta zamke za kisik, zahvaljujući jednom atomu željeza, tj. prostetičkoj grupi koja se naziva Hem. Primijećeno je da ta grupa proteina, dok prolazi kroz naš probavni trakt, može izazvati štetu. Razne su studije dokazale da ti proteini proizvode kancerogene tvari te izazivaju upale.

Znamo da kronične upale mogu dovesti do nastanka tumora. Crveno meso također je povezano s viškom kolesterola i dijabetesom.

Način prehrane koji smanjuje rizik s razvojem određenih bolesti svakako je preporučljiv. S druge strane, pravilna prehrana podrazumijeva nekoliko puta tjedno meso, ribu, jaja i mliječne prerađevine. Svakako, preporučljivo je konzumiranje mahunarki, kao i žitarica, prije svega integralnih koje su odlični izvor proteina.

Treba jesti što više povrća, što znači uz svaki obrok. Zamislite da su ručak i večera jedan veliki tanjur u kojem je polovica namirnica povrće i voće (naravno više povrća nego voća), zatim jedna četvrtina su žitarice (bolje ako su integralne), jedna četvrtina proteini od kojih oni iz porodice mahunarki ili pak proteini životinjskoga podrijetla kao što su: ribe, jaja, sir i meso.

Autor:Z.G./Dnevno.hr
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.