Pixabay

NABILDAJTE IMUNITET: Evo što vam je za raditi!

Autor:

Za jačanje imuniteta, osim adekvatne prehrane, važno je da trenirate i vani, a ne samo u toplini svoga doma ili obližnje teretane. Da. Dobro ste pročitali! Znači, nemojte izbjegavati zimu, već se toplo obucite i uživajte u njoj. Najnovija istraživanja kažu da je trening vani jako važan za mentalno zdravlje, eliminira stres, tjeskobu, depresiju, smanjuje agresivnost i dr., dok vježbanje u zatvorenom prostoru može pogoršati ta stanja.

Ako često trenirate zatvoreni između četiri zida, postat ćete podložniji prehladama te raznim bakterijskim, virusnim i gljivičnim upalama. Najbolje je odraditi minimalno jednom tjedno trening vani kako biste nabildali vaš imunološki sistem i organizam.

Trening vani doslovno čeliči organizam: jača imunološki sistem tijela, snižava krvni tlak, pospješuje cirkulaciju kardiovaskularnog sistema, čini kožu zdravijom i ljepšom i dr. Zatim, privikavate se na razne vremenske uvjete (kiša, snijeg i dr.) pa postajete tolerantni na njih, što znači da ćete se od nekog čangrizavog zimogroznog stvora transformirati u volim-zimu tip.

Kroz trening na niskim temperaturama tijelo, kako bi se zagrijalo, troši dodatne kalorije, pa je puno djelotvorniji i u smislu bržeg gubljenja suvišnih kilograma. I naravno, sve ovo rezultira navalom serotonina (tzv. hormona sreće).

Pixabay

Najbolja vrta treninga za jačanje imuniteta je joga, a nakon što napravite asane (položaje) koje ste si (ili vaš trener) zacrtali, bacite se na trening snage te onda na trčanje, trčkaranje ili preskakanje prepreka, tj. neku vrstu gibanja koju preferirate.

Joga je važna jer ulaskom i izlaskom iz raznih asana potičete cirkulaciju limfe kroz organizam te time i rad limfnih žlijezda koje su, pored ostalog, zadužene za čišćenje tijela od bakterija, virusa, otpadnih tvari i dr. te stvaranje antitijela koja štite organizam od infekcija.

Pravilo je da se vani trenira sve dok možete nesmetano disati, kad vam hladan zrak počne “rezati pluća” – vrijeme je da se ugrijete u toploj prostoriji. Ne brinite, vaše će tijelo sasvim dobro funkcionirati na hladnoći, no trebate se prije treninga dobro zagrijati i kako se znojite, tako skidajte sa sebe sloj po sloj odjeće da biste ostali suhi.

Sa sobom na trening ponesite deblju prostirku za jogu i višeslojno se obucite!

Pixabay

Od Pranajama joge napravite Sukh Purvak 1:4:2 (ugodnu pranajamu) kako biste potakli na rad dišne organe te povećali kapacitet pluća: Izdahnite i palcem desne ruke zatvorite desnu nosnicu. Udišite na lijevu nosnicu četiri sekunde, zadržite zrak 16 sekundi (zatvorite prstom i lijevu nosnicu), oslobodite desnu nosnicu te izdišite osam sekundi, udišite četiri sekunde, zadržite zrak 16 sekundi, oslobodite lijevu nosnicu te izdišite osam sekundi… Ciklus ponovite pet do šest puta. Ako ne možete zadržati zrak 16 sekundi, probajte s omjerom 2:8:4 (udah dvije sekunde, zadržaj osam sekundi i izdisaj četiri sekunde). Kad vam to postane prelagano, probajte opet omjer 4:16:8.

Nakon toga, napravite brzinski Pozdrav suncu (Surya Namaskar), 12 ponavljanja u sedam ili 10 minuta.

Zatim, Svijeću (Sarvangasana) uz minimalne zadržaje od svega dvije do tri sekunde do 10 ponavljanja.

Plug (Halasana): tri ponavljanja uz zadržaj do 15 sekundi.

Most (Setuasana): tri ponavljanja uz maksimalan zadržaj.

Ribu (Matsyasana): jedno ponavljanje uz zadržaj do 40 sekundi.

Trening nastavite držeći plank koliko god možete te sklekovima, trbušnjacima i čučnjevima te finiširajte laganim rastrčavanjem ili trčanjem ili kombinacijom trčanja i četveronožnog kretanja. Nije važno ako plank držite par sekundi ili možete napraviti dva skleka ili ne možete trčati dulje od par metara, važno je da to sve napravite pravilno, a već nakon par treninga ćete ojačati pa će se i broj ponavljanja vježbi povećati.

Autor:
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.