Flickr

Muči vas PMS i ubijaju grčevi za vrijeme menstruacije? Evo kako lakše prebroditi ‘one dane’

Autor: Barbara Grgić

Mnoge se žene svaki mjesec bore s neugodnim simptomima predmenstrualnog sindroma, a zatim slijedi i menstruacija koja sa sobom nosi nove neugodnosti i bolove, ali i grčeve u donjem dijelu trbuha i leđa, teško krvarenje, umor ili promjene raspoloženja. Sve to može ometati obavljanje svakodnevnih obaveza, smanjiti motivaciju za vježbanje, dijetu i postizanje bilo kojih drugih ciljeva.

U nastavku donosimo nekoliko savjeta koji će vam pomoći da što lakše prebrodite “one dane”.

Povećajte unos kalcija, magnezija i vitamina D

Kalcij i vitamin D pomažu kod opuštanja mišića zbog čega su učinkoviti i kod menstrualnih grčeva.

Tijekom posljednja dva tjedna menstrualnog ciklusa razina magnezija u tijelu žene naglo opada što može uzrokovati nakupljanje vode u tijelu, grčeve, glavobolju i nizak prag boli.

Flickr

Rekreacija

Ne morate (i ne možete) trčati maraton za vrijeme menstruacije, ali lagani oblik aerobne rekreacije poput hodanja, laganog trčanja, ali i joga mogu značajno smiriti i ublažiti menstrualne tegobe.

Foto: Unsplash

Termofor i oblozi

Studije su pokazale da je toplinska terapija jednako učinkovita u liječenju menstrualnih bolova kao i bezreceptni lijekovi te uzrokuju manje nuspojava od njih. Bolove će smanjiti termofor, a ako ga nemate, namočite ručnik toplom vodom i stavite na donji dio trbuha.

Foto: Pixabay

Duži san

Tijekom prvih dana menstruacije većina žena s izraženim menstrualnim tegobama osjeća se pospano. Poslušajte tijelo i odspavajte popodne ili legnite u krevet ranije. San opušta tijelo u smanjuje bol.




Foto: Pixabay

Masažna terapija

Masaža u trajanju od oko 20 minuta također može pomoći s menstrualnim bolovima. Terapija uključuje pritiskanje određenih točaka dok se masažerove ruke pomiču po vašem trbuhu, boku i leđima. Dodavanje eteričnih ulja za aromaterapijski stil masaže može imati dodatne prednosti.

Studija iz 2018. godine pokazala je da masažna terapija i aromaterapija mogu smanjiti menstrualne bolove. Pomoći mogu i eterična ulja lavande, metvice, ruže i komorača.

Foto: Pixabay

Biljni lijekovi

Pijte dvije šalice čaja od kamilice dnevno tjedan dana prije menstruacije. Studija iz 2012. dokazala je da čaj od kamilice povećava razinu glicina u mokraći, koji pomaže u ublažavanju grčeva mišića.




Ako ne volite kamilicu, pomoći će i čaj od đumbira. Svježi đumbir narežete na komadiće te ga prelijte vrućom vodom. Dodajte limuna i meda po želji te dobiveni topli napitak ispijajte tijekom cijelog dana.

Foto: Unsplash

Autor:
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.