fbpx
Foto: Ilustracija/Pixabay

MOŽE VAM POKVARITI DAN, A DA NI NE ZNATE! Nemojte ignorirati žeđ: Ovo su znakovi da niste unijeli dovoljno tekućine u svoje tijelo

Autor: N.K

Ljeti je ključno paziti na dovoljan unos vode jer čak i sasvim mala dehidracija može prouzročiti glavobolju, opći umor ili manjak koncentracije, upozorava Hrvatski zavod za javno zdravstvo (HZJZ).

Voda je medij u kojem se odvija život, izvor tijelu važnih minerala i elektrolita. Nema energetsku vrijednost, oslobađa organizam od štetnih tvari, regulira tjelesnu temperaturu, olakšava probavu, a kožu održava zdravom i lijepom.

Većini osoba treba 1,5 – 2 litre tekućine dnevno (0,3 dl vode po kilogramu tjelesne mase), što je otprilike 6 – 8 čaša. Potrebe su povećane ako radite fizički zahtjevan posao, pri tjelesnoj aktivnosti ili tijekom toplih ljetnih mjeseci. Nedovoljno pijenje može utjecati na kognitivno i tjelesno funkcioniranje, što će sigurno imati utjecaj i na radnu učinkovitost.


Dehidracija nastaje uslijed povećanog gubitka tekućine, smanjenog unosa tekućine ili oboje. Smanjeni unos tekućine je čest tijekom bilo koje teške bolesti, a osobito je problematičan kod povraćanja i tijekom vrućeg vremena. Dehidracijom se, osim vode, gube i organizmu važne soli poput kalijevih i natrijevih. Voda se prvo gubi iz krvi, a ako se gubitak vode nastavi, stanice počinju gubiti svoj sadržaj.

Osobe koje piju malo vode imaju dugotrajni rizik za bolesti bubrega, srca, poremećaja mentalnih funkcija i probavnog sustava. Vodu treba piti tijekom cijelog dana jer nam se osjet žeđi javlja uvijek s odgodom u odnosu na stvarnu potrebu organizma za tekućinom. Kad osjetite žeđ, već ste lagano dehidrirali. Trudnice, dojilje, djeca i osobe starije dobi moraju posebno paziti na dostatan unos vode.

Jeste li unijeli dovoljno tekućine?

Ako ste žedni ili imate suha usta, vjerojatno je da ne unosite dovoljno tekućine. Nastojte često piti tekućinu tijekom dana. Zapamtite – kada ste žedni, već ste pomalo dehidrirani!

Urin koji je svijetložute boje obično znači da pijete dovoljno tekućine. Ako vam je urin tamnožute boje i jakog mirisa, možda ne unosite
dovoljno tekućine.

Napomena: Određena hrana i dodaci prehrani mogu utjecati na promjenu boje urina

Ako osjećate slabost i umor, ne možete se usredotočiti ili imate glavobolju to bi moglo ukazivati na to da ste dehidrirani.




 

Autor:N.K
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.