Foto: Pixabay

Moždani i srčani udar bolesti su današnjice! Jednostavno ih spriječite uz ovih nekoliko namirnica

Autor: Dnevno

Postoji mnogo faktora koji mogu uzrokovati srčani udar, ali na jedan od njih na koji donekle možete utjecati jest pravilna i uravnotežena prehrana. Loše prehrambene navike mogu dovesti do visokog rizika od moždanog udara. Kako biste živjeli kvalitetnije i zdravije te umanjili tu mogućnost, smanjite unos namirnica s visokim udjelom masti i kolesterola, kao i prerađene, slatke i slane hrane. U dnevnu prehranu uvrstite više voća i povrća bogatih antioksidansima te cjelovite žitarice.

1. Grah i grašak

Dobar su izvor bjelančevina i vlakana koji pomažu kod snižavanja kolesterola i visokog krvnog tlaka koji su česti krivci za moždani udar. Imaju visok udio folne kiseline koja je dobra u zaštiti mozga.

2. Orašasti plodovi i sjemenke

Još jedan odličan izvor folne kiseline su sjemenke i orašasti plodovi. Možete ih koristiti kao dodatak jogurtu i zobenim pahuljicama. Slobodno pospite malo sjemenki i po salati. Bademi, orasi, lanene sjemenke, chia sjemenke, suncokretovo i sezamovo sjeme bogati su zdravim mastima, posebno omega-3 masnim kiselinama.

3. Riba

Odličan su izvor omega-3 masnih kiselina. Posebno se ovdje ističu losos, tuna, srdele i skuša. Preporučljivo je jesti dvije porcije ribe tjedno po 140 grama.

4. Cjelovite žitarice

Zob, smeđa riža, ječam, proso, kvinoja – samo su neke cjelovite žitarice koje biste trebali uključiti u svoju prehranu ako želite značajno smanjiti rizik od moždanog udara. Dobro je jesti i tjesteninu od cjelovite pšenice. Na temelju brojnih studija, dijeta bogata cjelovitim žitaricama može smanjiti rizik od moždanog udara za čak 30 do 36 posto. Osim toga, žitarice su dobre i u borbi protiv drugih zdravstvenih stanja poput pretilosti, dijabetesa i srčanih bolesti.


5. Hrana bogata kalijem i magnezijem

Kalij pomaže u regulaciji krvnog tlaka, a on je jedan od faktora rizika moždanog udara. Iako su banane vrlo popularan izvor kalija, možete ga dobiti i iz špinata, avokada te slatkog krumpira. Vaša se redovita prehrana također treba sastojati od hrane koja sadrži dobre količine magnezija jer upravo ovaj mineral pomaže u sprečavanju pojave ugrušaka u krvi. Magnezija u hrani ima u cjelovitim žitaricama, zelenom lisnatom povrću, grahu te u orašastim plodovima, piše Healthy Builderz, a prenose 24sata.

Autor:Dnevno
loading...
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.