Foto: Vladimir Dugandzic / CROPIX

Mnogi ne znaju za čudotvorni učinak višanja: Zapanjit će vas što sve rade vašem tijelu

Autor: F.F

Višnje su široko prisutne u modernoj prehrani, te ih možemo pronaći u raznim proizvodima kao što su sokovi, džemovi, sirupi, sladoledi i kreme, ne samo u tradicionalnim pitama od višanja. Njihova popularnost ima dobro utemeljen razlog jer su višnje zdravije nego što se općenito vjeruje.

Ovo voće, koje je stiglo na naše prostore iz Male Azije još u doba Rimljana, i danas se uzgaja na plantažama. Postoje različite sorte višanja, među kojima su najpoznatije grozdasta (mađarica), šumadinka, reksele i oblačinska višnja.

Unatoč tome što su siromašne masnoćama, proteinima i kalorijama, bogate su vitaminom C, vitaminima B kompleksa, te mineralima poput kalija, željeza i kobalta, piše Politikin Magazin.

Foto: Josko Supic / CROPIX

Ukusne i zdrave

Višnje imaju nisku energetsku vrijednost, samo 46 kilokalorija u 100 grama ploda, i zadržavaju svoje karakteristike i nakon zamrzavanja, što omogućava uživanje u njima tijekom cijele godine.

Ovo koštuničavo voće sadrži snažne antioksidanse, osobito u svom pigmentu (antocijaninu), što igra ključnu ulogu u prevenciji ozbiljnih bolesti. Antioksidansi štite stanice od oštećenja slobodnih radikala. Također, osim glukoze, višnje sadrže kiseline poput jabučne, limunske i vinske, koje, uz visok udio vode, imaju osvježavajući učinak na organizam, čineći sok od višanja izuzetno ukusnim.

Liječnica istaknula hranu za bolje raspoloženje i puno energije: ‘To je najzdraviji doručak’




Višnje su izvrsne za prevenciju anemije, srčanih problema, moždanog udara i arterioskleroze. Sok od višanja može smanjiti krvni tlak, čineći ih poželjnim voćem i za osobe s visokim tlakom.

Osim toga, višnje su korisne i za osobe s visokim kolesterolom jer antioksidansi sprječavaju oksidaciju lošeg LDL kolesterola, čime štite krvne žile i kardiovaskularni sustav. Osim što je dobar izvor vitamina C, višnje također poboljšavaju vid, smanjuju zgrušavanje krvi, poboljšavaju krvnu sliku nakon menstrualnog ciklusa, te smanjuju rizik od reume i gihta.




Autor:F.F
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.