Foto: Vanesa Pandzic / CROPIX/Ilustracija

Liječnik tvrdi da je ovaj sir odličan za srce, ali upozorava: ‘Izbjegavajte ga u tom slučaju’

Autor: Z.S.

Kardiovaskularne bolesti (KVB) su bolesti koje zahvaćaju srce ili krvne žile (vene i arterije). Kako je pojašnjeno na stranicama HZJZ-a, mogu biti uzrokovane kombinacijom bihevioralnih, socioekonomskih i okolišnih čimbenika rizika, uključujući nepravilnu prehranu, korištenje duhana, tjelesnu neaktivnost, štetnu upotrebu alkohola, onečišćenje zraka, visoki krvni tlak, visok kolesterol, dijabetes, pretilost, bolesti bubrega i stres. Obiteljska anamneza, etnička pripadnost, spol i dob također mogu utjecati na rizik od kardiovaskularnih bolesti.

Bolesti srca i krvnih žila/kardiovaskularne bolesti/ vodeći su uzrok smrti u cijelome svijetu, a očekuje se da će do 2030. godine taj broj smrti porasti od sadašnjih 17,5 milijuna do 23 milijuna. U Europi godišnje umire oko 4 mil. ljudi od kardiovaskularnih bolesti, odnosno 45% svih umrlih. Povoljna je činjenica da se većina srčano žilnih bolesti može spriječiti izbjegavanjem čimbenika rizika, poput pušenja, nepravilne prehrane i nedovoljne tjelesne aktivnosti, čak do 80% prijevremenih smrti.

U Hrvatskoj su također na vrhu ljestvice smrtnosti, a od njih je primjerice 2016. godine umrlo 23.190 osoba, odnosno 45% ukupno umrlih. Zbog svega toga vrlo važno posvetiti posebnu pažnju zdravlju srca. Veliku ulogu pri tome igra prehrana, a iz iste se preporučuje ukloniti sir. Međutim, kada su u pitanju sirevi postoje i zdravije opcije.

Umjereno jesti

“Neke namirnice, poput onih s visokim udjelom zasićenih masti i natrija, mogu povećati rizik od kardiovaskularnih bolesti”, rekao je kardiolog dr. Cheng-Han Chen za Parade. Biljna prehrana s visokim udjelom vlakana i malo zasićenih masti može pak biti korisna za zdravlje srca, no iako sir sadrži zasićene masti i natrij, kardiolog tvrdi da svejedno može biti dio prehrane zdrave za srce. “Sir koji odaberete ne bi trebao biti previsok u zasićenim mastima i natriju i trebali biste ga jesti umjereno”, kazao je i otkrio je jednu vrstu za koju tvrdi za dobra zdravlje srca.

“Mozzarella je dobar izvor proteina i kalcija te sadrži čak i probiotike koji mogu koristiti zdravlju crijeva i imunitetu. Svježa mozzarella ima manje zasićenih masti i natrija od ostalih sireva”, kaže dr. Chen i napominje da je mozzarella jedan od najboljih sireva zbog niskog udjela natrija i zasićenih masti. Mozzarella od 28 grama, inače, sadrži više od šest grama proteina, 143 miligrama kalcija, 138 miligrama natrija i oko četiri grama zasićenih masti.

Glumac čije filmove Hrvati obožavaju boluje od neizlječive bolesti: ‘Smrt kuca na vrata’




Vrijedi napomenuti kako bismo prije kupovine trebali pogledati podatke o hranjivim vrijednostima na etiketi mozzarelle jer broj natrija može varirati. “Dobro je izbjegavati mozzarellu s previše natrija jer to može povećati krvni tlak, između ostalih učinaka”, zaključio je dr. Chen.




 

Autor:Z.S.
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.