fbpx
Ilustracija/Guliver

KOLIKO LUBENICE SMIJETE POJESTI? Iako je jako zdrava, neumjerenost bi mogla uzrokovati razne zdravstvene probleme

Autor: Zlatko Govedić

Ljeto je u punom jeku, a s njim i sezona ukusnih, slatkih i sočnih lubenica. Ona je jedna od najpopularnijih ljetnih namirnica zbog svog mirisa, ukusa i jednostavnosti konzumacije, a i pristupačnosti cijene, naročito u jeku sezone. Ipak, ni s čim ne valja pretjerivati pa tako ni s lubenicom.

Ako pojedete previše lubenice može doći do proljeva. Također, mogu se povećati razina glukoze i rizik od upale jetre. Naime, osobe koje redovno piju alkohol trebalo bi da izbjegavaju velike količine lubenice jer visoka razina likopena može reagirati s alkoholom i dodatno uzrokovati upalu jetre. Pretjerani oksidativni stres na jetru može biti štetan.

Također, previše lubenice može uzrokovati pretjeranu hidrataciju, tj. trovanje vodom, kao i kardiovaskularne probleme.


Pa koliko onda  lubenice možete dnevno pojesti?

Indijski nutricionist i fiziolog Ritesh Bawri, koji se školovao na Sveučilištu u Michiganu (SAD), podsjeća da 100 g lubenice ima oko 30 kalorija.

“S obzirom na to da je većina njenog udjela voda, lako je pojesti čak ½ kg, što znači da ste upravo pojeli 150 kalorija. Budući da je lagana za želudac, možda nećete osjećati sitost, zbog čega ćete dovesti sebe do toga da je jedete više nego što bi trebalo, kao i da biste nakon nje mogli da posegnete za nekom drugom hranom jer vam ona nije dovoljna. Također, ima 6 g šećera na 100 g, tako da bi vam 500 g lubenice na kraju donijelo 30 g šećera. Idealno je za većinu ljudi da pojedu između 100 do 150 g šećera dnevno iz sve hrane zajedno. Šećer iz lubenice vam povećava tu brojku”, zaključuje Bawri.

Autor:Zlatko Govedić
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.